Як табелювати «перехідні» відпустки
Запитання
Як правильно табелювати відпустку працівника, що починається в одному календарному місяці, а закінчується в наступному?
Відповідь
Обліковуйте дні та години відсутності працівника окремо за кожен календарний місяць.
Роботодавець обліковує робочий час за кожний робочий день/зміну в табелі обліку використання робочого часу (далі — табель). Табель відкривають щомісяця.
Проставляйте відмітки в табелі про причини неявок через відпустку тільки на підставі наказу про надання відпусток.
Тривалість відпусток розраховують у календарних днях (ч. 1 ст. 5 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР). Тому всі календарні дні перебування працівника у відпустках позначайте кодами, які відповідають певному виду відпусток.
Кількість годин, не відпрацьованих через відпустку, проставляйте лише у дні, які є робочими за графіком роботи працівника. Кількість годин у такі дні має дорівнювати кількості годин, що були б робочими за графіком роботи.
Кількість таких невідпрацьованих днів і годин відбивайте у другій половині табеля у графі «Не відпрацьовано, з причин за місяць» (коди 8–10, 11–15, 17, 22, 18). Далі включайте до суми дні й години, що зазначаєте у графі «Всього неявок».
Якщо йдеться про оплачувану відпустку — щорічну, соціальну тощо, бухгалтер нарахує працівникові зарплату за весь час відпустки на підставі наказу про відпустку, а інформацію в табелі використає, коли складатиме статистичну звітність.
Ольга Догадіна, провідний експерт Експертус Кадри
Рекомендація місяця від редакції порталу «Кадровик-01»
Запрошуємо на вебінар «Перевірки Держпраці під час воєнного стану», який відбудеться 23 травня. Спікер — посадова особа Держпраці. У програмі — підстави для перевірки, як уникнути штрафів, різниця між трудовим договором і ЦПХ.
❗️Якщо хочете отримати персональну відповідь від посадової особи Держпраці, поставте запитання до 20 травня включно в чат вебінару❗️
Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, реєструйтеся