Положення Закону № 889, за якими звільняють держслужбовця за ініціативою суб’єкта призначення, оновлено:
- виключена стаття 87-1, яка визначала додаткові підстави припинити держслужбу окремих державних службовців;
- частина 3 статті 87 викладена в новій редакції.
Підстава — Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення проведення конкурсів на зайняття посад державної служби та інших питань державної служби» від 23 лютого 2021 р. №1285-ІХ , який почав діяти 6 березня 2021 року.
Наразі суб’єкт призначення або керівник держслужби зобов’язаний попередити держслужбовця про наступне звільнення на підставі пунктів 1 та 1-1 частини 1 статті 87 Закону № 889 у письмовій формі не менше як за 30 календарних днів.
Одночасно керівник повинен урахувати положення абзацу 2 частини 3 цієї статті Закону № 889 та запропонувати держслужбовцю іншу рівнозначну посаду держслужби або, як виняток, нижчу посаду відповідно до професійної підготовки та компетентностей працівника. При цьому враховують переважне право залишитись на роботі, передбачене законодавством про працю.
Якщо можливості запропонувати відповідні посади немає або держслужбовець відмовився від переведення на запропоновану посаду, його звільняють на підставі пункту 1 частини 1 статті 87 Закону № 889.
НАДС у роз’ясненні «Щодо окремих питань процедури звільнення державного службовця за ініціативою суб’єкта призначення» від 15.03.2021 № 132-р/з зазначає, що суб’єкт призначення або керівник держслужби не зобов’язані пропонувати іншу посаду відповідно до чинної частини 3 статті 87 Закону держслужбовцю, якого звільняють за ініціативою суб’єкта призначення, повідомили про звільнення і воно не відбулось до 6 березня 2021 року.
Держслужбовця, в т. ч. якого попередили про звільнення, можна перевести на іншу посаду держслужби в порядку, визначеному статтею 41 Закону № 889.
експерт Експертус Кадри
За правильними відповідями ми зарахуємо частину курсів, і програма скоротиться