Тахографи для водіїв вантажного і пасажирського транспорту і штрафи за недостатній відпочинок: Україна перейде на норми ЄС
Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

До Верховної Ради подали законопроєкт № 14280 «Про внесення змін до Закону України «Про автомобільний транспорт» щодо гармонізації вимог до режимів праці та відпочинку водіїв і використання тахографів зі стандартами Європейського Союзу».
Як організувати медогляди водіїв
Він вводить низку нових понять та обмежень, які були відсутні або ж недостатньо прописані у законодавстві:
«час керування», «інша робота», «період відпочинку», «перерва», «робочий час мобільного працівника», «картка водія», «картка контролю», «картка підприємства», «картка майстерні», «цифровий тахограф», «розумний тахограф» тощо.
Законопроєкт встановлює чіткі норми щодо максимальної тривалості керування, мінімальних перерв, щоденних та щотижневих періодів відпочинку, а також приділяє особливу увагу впровадженню та використанню цифрових і розумних тахографів у певних категоріях транспортних засобів (порядок встановлення, калібрування, зчитування, зберігання та передачі даних) та створенню ефективної системи контролю за дотриманням режимів праці та відпочинку.
Тахографи — це прилади для автоматичної фіксації даних про швидкість, пробіг, час роботи, відпочинку водія та інші параметри руху (дані зберігаються на картці водія). Їх використання стане обов'язковим на транспортних засобах, що здійснюють перевезення пасажирів або вантажів і мають загальну дозволену максимальну масу понад 3,5 тонни або призначені для перевезення більше ніж 9 осіб (включаючи водія).
Тахографи використовуватимуть, щоб контролювати дотримання встановлених норм роботи та відпочинку:
- щоденний період відпочинку — не менше 9 годин протягом будь-якої доби з моменту закінчення попереднього щоденного або щотижневого періоду відпочинку;
- щотижневий період відпочинку — не менше 24 годин один раз на кожні шість послідовних діб роботи з моменту закінчення попереднього щотижневого періоду відпочинку;
- максимальна тривалість щоденного періоду керування транспортним засобом — не більше 9 годин (не частіше двох разів на тиждень може бути продовжений до 10 годин);
- загальна тижнева тривалість часу керування — не більше 56 годин;
- загальна тривалість керування впродовж будь-яких двох послідовних двох тижнів — до 90 годин.
Якщо ж водіїв на рейсі двоє, ці вимоги будуть застосовувати до кожного окремо. При цьому період, коли водій не керує, але перебуває поряд і готовий приступити до керування, може зараховуватися до робочого часу.
Законопроєкт встановлює такі вимоги до перерв — мінімум 45 хвилин не рідше ніж через 4,5 години безперервного керування. У разі поділу перерви на частини перша має бути не менше 15 хвилин, а друга — не менше 30 хвилин.
Зверніть увагу: проведення регулярного щотижневого періоду відпочинку водієм у кабіні транспортного засобу не допускається (водночас скорочений щотижневий період відпочинку може проводитися у кабіні, якщо там є спальні місця та дотримані вимоги щодо стоянки у безпечному місці).
За порушення режимів праці та відпочинку, а також за невиконання обов’язку щодо зчитування і зберігання даних тахографа, використання пристроїв обходу, керування без картки водія, передбачені штрафи.
За інформацією Верховної Ради України

