Порядок інформування профспілки про заплановане скорочення

2859

Запитання

Як правильно інформувати профспілку, якщо на підприємстві заплановане скорочення?

Відповідь

Якщо профспілкова організація є, то інформуйте профспілку за три місяці до планованих звільнень (ч. 3 ст. 22 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» від 15.09.1999 № 1045-XIV, далі — Закон про профспілки).

Як провести скорочення штату

Закон про профспілки вимагає за три місяці до звільнень лише попередити профспілку, а не отримати її згоду. Згоду отримуватимете пізніше.

Повідомте профспілку про причини звільнень, кількість і категорії працівників, яких це може стосуватися, строки звільнення (ч. 2 ст. 49-4 КЗпП).

Роботодавець інформує профспілку у разі:

Складіть лист-повідомлення профспілці. Законодавство не визначає форми повідомлення. Складайте у довільній формі. Головна вимога до тексту — наявність інформації, надати яку зобов’язує стаття 22 Закону про профспілки, а саме: про причини наступних звільнень, кількість і категорії працівників, яких це може стосуватися, про терміни проведення звільнень.

Наступні три місяці консультуйтеся з профспілкою щодо заходів для запобігання звільненням чи їх мінімізації, пом’якшення несприятливих наслідків звільнень (ч. 2 ст. 49-4 КЗпП, ч. 3 ст. 22 Закону про профспілки).

Як провести скорочення чисельності та штату

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Тренди управління персоналом: від адаптивності до інклюзивності

Управління персоналом сьогодні стикається з безліччю нових викликів і змін, що пов’язані з глобальними економічними, соціальними та технологічними трансформаціями. Тренди у сфері управління персоналом мають величезний вплив на те, як компанії взаємодіють зі своїми працівниками, як вони адаптуються до змін у світі праці та як створюють сприятливе робоче середовище. Усе про технології та підходи роботи кадрових служб — у статті.
135

Як ознайомити працівників з кадровими документами під особистий підпис

Ви можете обрати із трьох способів ознайомлення працівників із документом. Який саме обрати — залежить від кількості місця в документі та кількості працівників, що мають підписати його
93402

Курси кадровиків

Здобувати освіту онлайн — не лише тренд, а й спосіб зекономити час і кошти на дорогу, підлаштувати під себе розклад і перейняти досвід від кращих фахівців у своїй галузі. Які дистанційні курси для кадровиків обрати?
19108

Як ФОП має зберігати кадрові документи

ФОП має забезпечити збереженість документів із кадрових питань. Утім, нормативні вимоги щодо зберігання документів визначені тільки для підприємств, установ та організацій
5786