Захист працівників: обов'язки роботодавця

Саме на роботодавця покладається відповідальність за забезпечення працівників засобами індивідуального захисту

Захист працівників: обов'язки роботодавцяОбов'язок забезпечити працівників засобами індивідуального захисту покладається на роботодавців (згідно зі ст. 8 Закону України «Про охорону праці»).

Як організувати обов’язкову евакуацію на підприємстві

Так, забезпечувати працівників ЗІЗ потрібно під час:

  • робіт зі шкідливими та небезпечними умовами праці;
  • робіт, пов’язаних із забрудненням або несприятливими метеорологічними умовами;
  • разових робіт, що не передбачені трудовим договором, у зв'язку з ліквідацією наслідків аварій, стихійного лиха тощо.

Законодавство передбачає видачу спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту, а також мийних та знешкоджувальних засобів. На роботодавця покладають відповідальність за:

  • придбання;
  • комплектування;
  • видачу та утримання.

Усі ці процеси мають відбуватися за рахунок роботодавця та відповідати нормативно-правовим актам та колективному договору. Колдоговір, до речі, може передбачати додаткову видачу ЗІЗ. 

Якщо засоби були передчасно зношені (не з вини працівника), роботодавець замінює їх за свій рахунок. Якщо ж працівник сам купив усе необхідне, роботодавець має компенсувати усі витрати.

За матеріалами Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці

Зміни до Закону Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66605

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
218

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
329

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
366

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15473

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді