ФСС з ТВП про заповнення протоколу засідання комісії із соцстраху

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Враховуючи зміни з 1 січня 2015 року у законодавстві про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, виконавча дирекція Дніпропетровського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в листі від 28.01.2015 № 05-15-558 роз’яснила порядок призначення матеріального забезпечення за кошти Фонду

Враховуючи зміни з 1 січня 2015 року у законодавстві про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, виконавча дирекція Дніпропетровського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в листі від 28.01.2015 № 05-15-558 роз’яснила порядок призначення матеріального забезпечення за кошти Фонду.

У зв'язку із прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28.12.2014 № 77 викладено у новій редакції (і в новій назві) Закон України від 23.09.1999 № 1105 «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 1105).

Положення про комісію (уповноваженого підприємства, установи, організації із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, затверджене постановою правління Фонду від 23.06.2008 № 25 (далі - Положення № 25) є чинним, а отже, зразок протоколу засідання комісії із соціального страхування (далі - Протокол), що є додатком до Положення № 25, не змінився і в стовбці «Розмір допомоги (%)» вказуються відомості про розмір допомоги (%) відповідно до статті 24 Закону № 1105, при цьому відомості про розрахунок допомоги у бланку Протоколу не зазначаються. Аналогічно вказується інформація про призначений комісією із соціального страхування розмір допомоги (%) в розділі III зворотнього боку листка непрацездатності, який заповнюється комісією із соціального страхування або уповноваженою особою, на яку покладено призначення допомоги.

Частиною 4 статті 19 Закону № 1105 визначено те, що застраховані особи, які протягом дванадцяти місяців перед настанням страхового випадку за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування мають страховий стаж менше шести місяців, мають право на допомогу по тимчасовій непрацездатності відповідно до цього Закону виходячи з нарахованої заробітної плати, з якої сплачуються страхові внески, але в розрахунку на місяць не вище за розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом у місяці настання страхового випадку.

Зазначена норма Закону № 1105 застосовується у вигляді обмежень визначеної на загальних підставах суми допомоги по тимчасовій непрацездатності з розрахунку на місяць, якщо на момент настання страхового випадку застрахована особа не набула сумарно у дванадцятимісячному періоді, що передує страховому випадку, шестимісячний страховий стаж.

Розрахунок середньої заробітної плати для обчислення суми допомоги по тимчасовій непрацездатності на виконання частини 4 статті 19 Закону № 1105 проводиться шляхом ділення розміру мінімальної заробітної плати, встановленої чинним законодавством, на кількість робочих днів (годин) за графіком робочого часу поточного місяця.

Комісія із соціального страхування підприємства, яка діє відповідно до частини 3 статті 30 Закону № 1105 і Положення № 25, приймає рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.

Дійсно, відповідно до частини 1 статті 32 Закону № 1105 документи для призначення допомоги по тимчасової непрацездатності, по вагітності та пологах (виключно визначення кількості днів, які підлягають оплаті та розміру допомоги, %) розглядаються не пізніше десяти днів з дня їх надходження.

Вище було зазначено, що норма частини 4 статті 19 Закону застосовується у вигляді обмежень визначеної на загальних підставах суми допомоги по тимчасовій непрацездатності у розрахунку на місяць, якщо на момент настання страхового випадку застрахована особа не набула сумарно у дванадцятимісячному періоді, що передує страховому випадку, шестимісячний страховий стаж.

Обчислення середньої заробітної плати для розрахунку матеріального забезпечення за кошти Фонду проводиться відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1266.

Відповідно до пункту 3 Порядку № 1266 розрахунковим періодом, за який обчислюється середня заробітна плата для розрахунку страхових виплат та оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця, є період роботи за останнім основним місцем роботи перед настанням страхового випадку, протягом якого особа працювала та сплачувала страхові внески або за неї сплачувалися страхові внески.

Визначення розрахункового періоду проводиться відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 1266 (за календарні місяці, які передують місяцю, в якому настав страховий випадок). Якщо розрахунковий період визначається відповідно до пункту 6 Порядку № 1266 (у разі коли застрахована особа працювала та сплачувала страхові внески або за неї сплачувалися страхові внески менше ніж календарний місяць, середня заробітна плата обчислюється за фактично відпрацьований час перед настанням страхового випадку), то з метою дотримання вимог частини 4 статті 19 Закону № 1105 при нарахуванні матеріального забезпечення застрахованим особам, які протягом дванадцяти місяців перед настанням страхового випадку за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування мають страховий стаж менше шести місяців, вважаємо за можливе проводити розрахунки допомоги після остаточного розрахунку заробітної плати за відповідний місяць.

Підготувала Марина Маслюк,

головний редактор газети «Ранкові Новини Кадровика» «Експертус Кадри», провідний редактор порталу prokadry.com.ua

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66053

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
178

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
284

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
305

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15303

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді