Саме працівник зобов’язаний довести в суді той факт, що роботодавець порушив його трудові права

Довідка ПФУ за формою № ОК-5 «Індивідуальні відомості про застраховану особу» (далі — довідка № ОК-5) підтверджує лише страховий стаж працівника. Суд не розглядатиме таку довідку як належний доказ розміру зарплати та заборгованості по ній. Відповідне рішення містить постанова ВС від 31.05.2021 у справі № 242/3051/18 (провадження № 61-1021св19).
Обставини справи
Працівник звернувся до суду з позовом про стягнення заборгованості по зарплаті з приватного підприємства. На час звернення до суду працівник продовжував працювати на посаді заступника директора підприємства у загальних питаннях, проте не отримував зарплату декілька років. Працівник вважав, що його довідка № ОК-5 — це достатній доказ для суду, щоби стягнути з роботодавця заборгованість по зарплаті, індексу інфляції та компенсації.
Місцевий та апеляційний суди відмовились задовольнити позов у зв’язку з тим, що працівник не надав доказів порушення строків виплати зарплати, її розміру та суми заборгованості за період з серпня 2013 року до червня 2018 року.
ВС залишив без змін рішення попередніх судів та зазначив, що працівнику необхідно довести розмір зарплати та її заборгованості за спірний період. Копія довідки ОК-5 підтверджує лише страховий стаж працівника та не може бути належним доказом розміру зарплати та заборгованості по ній.
Олена Петровська,
експерт Експертус Кадри

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.