Якщо Пенсійний фонд відмовляється повертати оригінал трудової книжки працюючого пенсіонера
Запитання
Відповідь
Згідно із Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1 (далі — Порядок № 22-1), до заяви про призначення пенсії по інвалідності додаються документи, перелічені в підпунктах «а»–«г» пункту 7 цього Порядку, зокрема, документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637.
Документи, необхідні для призначення пенсії, можуть бути подані як в оригіналах, так і в копіях, засвідчених у нотаріальному порядку або адміністрацією підприємства, установи, організації (далі — підприємство), що подає документи заявника для призначення пенсії, чи органом, що призначає пенсію. Документи про стаж, вік та заробітну плату подаються тільки в оригіналах. У разі, якщо підтвердженням страхового стажу є трудова книжка, подається копія з неї, засвідчена адміністрацією підприємства за місцем останньої роботи або органом, що призначає пенсію (пункт 30 Порядку № 22-1).
За викладених обставин рекомендуємо адміністрації підприємства звернутися письмово до відповідного органу Пенсійного фонду про повернення трудової книжки пенсіонера. У разі відмови, це рішення можна оскаржити до вищестоящого органу.