Відстрочка через ЦНАП: алгоритм дій від Мінцифри
Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

У Міністерстві цифрової трансформації надали роз'яснення стосовно нового порядку оформлення відстрочок від мобілізації через ЦНАПи. Зміни почали діяти з 1 листопада.
Так, військовозобов'язані, як і раніше, можуть податися на відстрочку онлайн через «Резерв+», а у ЦНАПах приймають паперові документи (на всі види відстрочок). ТЦК розглядатимуть лише подані раніше заяви, а нові вже не прийматимуть.
Нові правила оформлення відстрочок, — роз’яснює Міноборони
У Мінцифри уточнили, що ЦНАП лише приймає документи і повідомляє особу про результати розгляду звернення, а от саме рішення, як і раніше, ухвалюють у ТЦК на основі переданих з ЦНАПу відсканованих копій документів.
Загалом наразі процедура виглядає так:
- особа подає до ЦНАПу паспорт, РНОКПП та пакет документів за належним типом відстрочки (особисто, без залучення представників) — приймають як оригінали, так і завірені копії;
- адміністратор через портал «Дія»відправляє документи до ТЦК;
- система автоматично перевіряє, чи не перебуває на розгляді раніше поданих заяв (в такому разі подати нову неможливо) і, якщо їх немає, заяву автоматично передають до ТЦК, де особа перебуває на обліку.
Далі слід лише очікувати на рішення. Якщо заяву схвалили, особа отримає сповіщення у застосунку «Резерв+» (відмітка про відстрочку з’являється автоматично), а ЦНАП роздрукує оновлений обліковий документ із відстрочкою та повідомить, коли все буде готово. Якщо ж надійде відмова, ЦНАП також про це повідомить (крім того, особі прийде відповідний лист на електронну пошту).
Зверніть увагу: подати заяву про відстрочку можуть тільки ті громадяни, що перебувають на обліку в ТЦК за місцем проживання.
Для уникнення проблем слід ретельно перевірити коректність та повноту документів перед поданням, а також подбати про доступ до своєї електронної пошти.
У Мінцифри також наголосили, що звертатися можна до будь-якого ЦНАПу, незалежно від місця реєстрації.
Після прийому заяви про відстрочку адміністратор видає друкований опис вхідного пакету документів, що і є підтвердженням подання на відстрочку через ЦНАП. Якщо ж у наданні послуг відмовляють, уряд закликає повідомляти про такі випадки.
Попри реформу, основним шляхом оформлення відстрочки називають «Резерв+» — цей спосіб швидший та не потребує особистих візитів. Крім того, оновлення передбачають автоматичне продовження відстрочок, підстави для яких можна підтвердити в державних реєстрах або які не можуть змінитися з часом. За інформацією Мінцифри, через застосунок можна автоматично отримати або оформити 80% запитів.
За інформацією Міністерства цифрової трансформації України

