МОЗ пояснило, як використовувати старі й нові висновки ЛКК

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
Головний редактор порталу «Кадровик-01»
МОЗ розіслало державним органам листи з роз’ясненнями щодо чинності старих форм висновків ЛКК та порядку їх використання після запровадження нової форми

МОЗ пояснило, як використовувати старі й нові висновки ЛКК

З 27 грудня 2025 року набирає чинності наказ МОЗ № 1811, яким затверджено нову форму висновку ЛКК про потребу в постійному сторонньому догляді. У зв’язку з цим Міністерство охорони здоров’я надіслало кілька листів до державних органів із роз’ясненнями щодо використання старих і нових форм документів.

Де працівнику проходити ВЛК

🔹 Лист до Міністерства оборони
МОЗ наголосило, що висновки ЛКК, видані за старими формами, залишаються чинними. Їх можна використовувати як для оформлення відстрочки (за пунктами 9 або 14), так і для звільнення з військової служби у зв’язку з потребою постійного догляду за родичем.
Рекомендовано додавати копію цього листа МОЗ до пакета документів, поданих для відстрочки, звільнення або отримання акта перевірки сімейного стану військовослужбовця.

🔹 Лист до Адміністрації Державної прикордонної служби України
МОЗ зазначило, що старі висновки ЛКК також залишаються чинними для виїзду за кордон з метою супроводу особи, яка потребує постійного догляду.
Рекомендовано мати при собі роздруківку листа МОЗ під час перетину кордону разом із відповідними медичними документами.

🔹 Лист до Міністерства соціальної політики та військових адміністрацій
МОЗ уточнило, що висновки за формами №080-4/о та №080-2/о, видані до набрання чинності наказом №1811, а також нові висновки за формою №080-4/о, видані після 27 грудня, підтверджують потребу в постійному догляді.
Такі документи мають використовуватись структурними підрозділами соціального захисту населення при:

  • призначенні та виплаті компенсації особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній чи професійній основі (постанови КМУ №859 і №1040);

  • видачі актів про встановлення факту здійснення догляду відповідно до постанов КМУ №560 і №57.

Який строк медогляду ВЛК за направленням ТЦК

МОЗ також просить враховувати ці роз’яснення під час прийняття рішень у сфері соціального захисту.

За інформацією Facebook-сторінки Дар’ї Тарасенко

додаток

Як повторно отримати критичність та перебронювати працівників на новий строк

Статті за темою

Усі статті за темою

Працівники за кордоном і Резерв+: облік та нюанси

Масовий виїзд працівників за межі України створив нові виклики для роботодавців, особливо у сфері військового обліку. Навіть якщо співробітник працює дистанційно або тимчасово перебуває за кордоном, обов’язки підприємства вести військовий облік працівників за кордоном залишаються незмінними. Запровадження електронної системи «Резерв+» суттєво змінило підхід до обліку військовозобов’язаних, і кадровикам необхідно розуміти, як вести облік військовозобов’язаних за кордоном, щоб уникнути порушень
728

Робота під час повітряної тривоги

Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
10676

Як перевірити актуальність даних у Резерв+ перед звітністю

Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
480

Що таке «Резерв+» і як кадровику працювати з цією системою

В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
3770

Взаємодія підприємства з ТЦК: типові запити та як правильно відповідати

У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
6106

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді