У листі від 23.04.2014 № 832/0/26-15-17-03-14 Головне управління Міндоходів у м. Києві роз’яснило, у які терміни підприємцю слід подавати заяву про відпустку і надавати листок непрацездатності, щоб не сплачувати за ці періоди єдиного податку. Крім того у листі розглянуто питання заповнення литка непрацездатності для таких підприємців.
Платники єдиного податку груп I і II, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом 1 календарного місяця на рік на час відпустки, а також на період хвороби, підтвердженої копією листка непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів (п. 295.5 Податкового кодексу України).
Разом з тим, на думку податківців, якщо вказані групи платників податків під час хвороби отримували кошти (передоплату або оплату за раніше надані послуги), то вони не можуть звільнятись від сплати єдиного податку в порядку пункту 295.5 ПК. Адже отримання коштів є підтвердженням фактичного здійснення діяльності у період хвороби.
В такому разі лікуючий лікар або молодший медичний працівник, який заповнює листок непрацездатності, у полі «Місце роботи» вказує прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - підприємця та місце здійснення його діяльності.
З метою уникнення порушення терміну щодо сплати авансових платежів Головне управління Міндоходів у м. Києві рекомендує подавати до органу доходів і зборів заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов'язковим додаванням копії листка непрацездатності подавати одразу після закінчення лікарняного.