Одним з центральних блоків для обговорення стали питання дискримінації в оголошеннях про вакансії, тексти яких складають роботодавці.
Аналіз європейського досвіду нормативно-правового регулювання заборони на публікацію дискримінаційних оголошень про вакансії, законодавства України та правозастосовної практики в контексті протидії поширенню дискримінаційних оголошень про працю дозволило учасникам заходу напрацювати рекомендації, які будуть внесені для розгляду суб’єктам законодавчої ініціативи.
Журнал «Кадровик-01» як професійне фахове видання планує низку публікацій, у яких висвітлюватимуться питання, важливі для самоосвіти роботодавців та працівників кадрових служб, а також європейська практика і законодавчі новації в України.
Експертні напрацювання будуть розміщені і в системі «Експертус Кадри».
Права громадян на захист від проявів дискримінації у сфері зайнятості населення визначені статтею 11 Закону України від 05.07.2012 № 5067-VI «Про зайнятість населення».
Так, зокрема, забороняється в оголошеннях (рекламі) про вакансії зазначати обмеження щодо віку кандидатів, пропонувати роботу лише жінкам або лише чоловікам, за винятком специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі, висувати вимоги, що надають перевагу одній із статей, а також вимагати від осіб, які працевлаштовуються, надання відомостей про особисте життя.
Обмеження щодо змісту оголошень (реклами) про вакансії (прийняття та роботу) та відповідальність за порушення встановленого порядку їх розповсюдження встановлюються статтею 24-1 Закону України від 03.07.1996 № 270/96-ВР «Про рекламу».
Розмір штрафу за дискримінаційні оголошення про вакансії становить 10 мінімальних заробітних плат. Наразі уповноважені державні органи працюють над проектом нормативно-правового акту, що регламентуватиме порядок накладання вказаного штрафу.