Міністерство соціальної політики України наказом від 19.01.2016 № 26 затвердило Методичні рекомендації щодо виконання власних (самоврядних) повноважень об’єднаної територіальної громади (далі — ОТГ) у сфері соціального захисту населення (далі — Наказ № 26).
Наказом № 26 для виконання власних повноважень у сфері соціального захисту населення, у т. ч. захисту прав дітей, у структурі виконавчого органу ОТГ пропонується утворити спеціальні структурні підрозділи або покласти повноваження на відповідних працівників виконавчого органу.
Так, у сфері соціальних послуг та організації соціальної роботи у сільській місцевості з максимальною зручністю та мінімальними затратами залежно від чисельності мешканців та віддаленості населених пунктів від адміністративного центру в штатному розписі виконавчого органу ОТГ рекомендується передбачити посаду фахівця із соціальної роботи та надання соціальних послуг (консультування, інформування, оцінювання потреб мешканців громади у соціальних послугах, організація соціального супроводу, направлення до закладів соціального обслуговування). Кількість фахівців із соціальної роботи територіальних зон обслуговування населення рекомендується визначати з розрахунку: 1 фахівець на 1 тис. населення сільської місцевості ОТГ.
Для виконання власних (самоврядних) повноважень ОТГ у сфері захисту прав дітей рекомендується передбачити посади спеціалістів з питань захисту прав дітей у штатному розписі виконавчого органу ОТГ (із розрахунку: 1 працівник на 2 тис. дитячого населення) або утворити структурний підрозділ захисту прав дітей (якщо дитяче населення перевищує 4 тисячі).
Окрім того, Наказом № 26 визначено основні завдання та функції цих структурних підрозділів, а також рекомендації щодо організації:
- прийому громадян з питань, що належать зо повноважень новоутворених структурних підрозділів;
- надання соціальних послуг населенню ОТГ.
Підготувала Ольга Савченко,
експерт Експертус Кадри