Як унести до ID-паспорта електронний підпис та використовувати його в майбутньому — постанова КМУ

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Постановою КМУ врегульовано особливості надання послуг електронного цифрового підпису з використанням ID-паспорта, визначено коло суб’єктів, задіяних у наданні таких послуг, їхні повноваження, обов’язки та відповідальність, а також установлено вимоги до засобів ЕЦП та шифрування

Постанова КМУ «Про затвердження Порядку внесення засобів електронного цифрового підпису до безконтактного електронного носія, що міститься в паспорті громадянина України, та надання послуг електронного цифрового підпису з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм» від 30.11.2016 № 869 визначає механізм здійснення операцій із внесення надійних засобів електронного цифрового підпису (далі — ЕЦП), у т. ч. засобів шифрування, до безконтактного електронного носія, який імплантовано в паспорт громадянина України, їх використання та надання послуг електронного цифрового підпису з використанням паспорта громадянина України у формі картки.

Послуги, визначені Законом України «Про електронний цифровий підпис» від 22.05.2003 № 852-IV, надаються акредитованим центром сертифікації ключів МВС (далі — Центр).

Уповноважені суб’єкти, визначені в Законі України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 № 5492-VI як такі, що мають право видачі паспорта громадянина України (далі — Уповноважені суб’єкти), здійснюють представництво центру в порядку, передбаченому Цивільним кодексом України, актами МВС та регламентом роботи центру.

Уповноважені суб’єкти надають такі послуги ЕЦП та виконують такі процедури:

  • приймання від осіб, які досягли 18-річного віку та отримують паспорт громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм, заяв про реєстрацію в центрі як підписувачів та укладання договорів про надання послуг ЕЦП;
  • ідентифікація особи;
  • надання в користування надійних засобів ЕЦП та засобів шифрування, внесених до паспортів громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм;
  • надання допомоги під час генерації ключів.

Публікація сформованих сертифікатів ключів ЕЦП та шифрування здійснюються автоматично на електронному інформаційному ресурсі Центру.

Початком строку дії особистих ключів вважається дата та час формування сертифікатів ключів ЕЦП та шифрування, що містять відкриті ключі відповідної пари ключових даних. Строк дії особистих ключів дорівнює строку чинності відповідних сертифікатів ключів.

У разі закінчення строку дії ID-паспорта, його повернення державі, визнання недійсним та знищення автоматично скасовуються чинні сертифікати ЕЦП та шифрування фізичної особи, на ім’я якої оформлено паспорт.

У разі тимчасового вилучення ID-паспорта чинні сертифікати ключів ЕЦП та шифрування фізичної особи, на ім’я якої оформлено паспорт, можуть бути заблоковані на підставі заяви про блокування сертифікатів ключів, поданої підписувачем до Центру в порядку, передбаченому регламентом роботи Центру.

Для забезпечення захисту особистого ключа від компрометації підписувач, на ім’я якого оформлено тимчасово вилучений ID-паспорт, зобов’язаний не розголошувати та не повідомляти особам, якими вилучено паспорт, пароль доступу до особистого ключа (значення ПІН1 (ПІН2) та ПАК1 (ПАК2)) та ключову фразу для голосової автентифікації.

Ольга Савченко,
експерт Експертус: Кадри

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Трудовий договір про роботу за сумісництвом: укладаємо правильно

Працівник має право укладати трудовий договір як і в одній, так і в декількох установах, організаціях одночасно. Таке право передбачає частина 2 статті 21 КЗпП. Тому працівник, окрім основного трудового договору, має можливість укласи і трудовий договір про роботу за сумісництвом.
78285

Військовий облік

Ведення військового обліку — обов'язкова умова діяльності підприємства будь-якої форми власності. Порядок військового обліку до цього часу викликає низку питань у зв’язку з динамічністю законодавства у цій сфері. Матеріал стане вашим путівником під час організації військового обліку на підприємстві з нуля, адже містить усі головні, як законодавчі, так і практичні положення про військовий облік для ведення обліку військовозобов'язаних
48937

Класифікатор професій: чинний

Національний класифікатор України «Класифікатор професій» призначений для застосування всіма роботодавцями під час підготовки штатного розпису чи для запису про роботу у трудові книжки працівників. У статті ви знайдете відповідь на такі питання: як працювати з Класифікатором професій та здійснювати пошук по класифікатору професій, для чого необхідний діючий Класифікатор професій, як працює класифікатор професій «пошук по назві»?
205171

Допомога на поховання

Втрата близької людини завжди є великим потрясінням для родини. У цей складний час держава, соціальні фонди та роботодавці надають фінансову підтримку у вигляді допомоги на поховання. Як оформлюється допомога на поховання працівника? Чи реалізовується на практиці допомога на поховання в Україні? Як виглядає зразок заяви на матеріальну допомогу на поховання? Відповіді на ці питання та усі нюанси, що тягне за собою грошова допомога на поховання — у статті
136184

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді