Треба скласти антикорупційну програму? Скористайтесь методичними рекомендаціями!

Антикорупційна програма має визначати правила і процедури щодо запобігання та виявлення корупції не лише в апараті органу влади, а й у сфері діяльності, у якій відповідний орган забезпечує формування чи реалізує державну політику

Національне агентство з питань запобігання корупції (далі — НАЗК) рішенням від 19.01.2017 № 31 затвердило Методичні рекомендації щодо підготовки антикорупційних програми органів влади (далі — Методичні рекомендації № 31), які розраховані для використання у роботі суб’єктами затвердження антикорупційних програм, які визначені в частині 1 статті 19 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII (далі — Закон № 1700), уповноваженими підрозділами (особами) з питань запобігання та виявлення корупції.

НАЗК нагадує, що антикорупційні програми приймаються органом влади, наголошуючи, що заходи, закріплені у них, є обов’язковими до виконання усіма юридичними особами, що становлять систему органу влади, враховуючи його організаційну структуру (центральний апарат, територіальні органи, підприємства, установи, організації, що входять до сфери його управління тощо).

Методичними рекомендаціями № 31 визначено, що процес підготовки антикорупційної програми має бути прозорим і відкритим із залученням громадськості та експертів, які володіють як теоретичними, так і практичними знаннями про особливості роботи органу та сферу його регулювання, а заходи, сформовані у ній, — спрямованими на досягнення конкретного результату та максимально зрозумілими для їх реалізації.

Окрім того, Методичними рекомендаціями визначено структуру антикорупційної програми з наведенням конкретних прикладів наповнення її розділів. Це:

  • визначення засад загальної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції у відповідній сфері, заходи з їх реалізації, а також з виконання антикорупційної стратегії та державної антикорупційної програми;
  • оцінка корупційних ризиків у діяльності органу влади, причини, що їх породжують та умови, що їм сприяють;
  • заходи щодо усунення виявлених корупційних ризиків, осіб, відповідальних за їх виконання, строки та необхідні ресурси;
  • навчання та заходи з поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування;
  • процедури щодо моніторингу, оцінки виконання та періодичного перегляду програм;
  • інші, спрямовані на запобігання корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням, заходи.

Антикорупційні програми підлягають погодженню НАЗК, для чого необхідно надіслати в НАЗК затверджену в установленому порядку антикорупційну програму в паперовому вигляді.

Окрім того, НАЗК зауважує, що Методичні рекомендації № 31 мають iнформацiйно-роз’яснювальний характер та не встановлюють правових норм.

Ольга Савченко,
експерт Експертус: Кадри

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Затвердження, погодження та призначення відповідального за антикорупційну програму юридичної особи

Яким вимогам має відповідати антикорупційна програма юридичної особи? Яку назву посади передбачити в штатному розписі для особи, відповідальної за її реалізацію? Чи можна поєднати виконання цієї функції з безпосередніми посадовими обов’язками? Про це і не тільки — тут і зараз
7344

Запобігання корупції в органах державної влади і місцевого самоврядування

Ухвалене наприкінці 2014 року нове антикорупційне законодавство визначило стратегію антикорупційної політики держави, створило правові, організаційні й інституційні засади її діяльності у сфері запобігання та протидії корупції.
3475

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді