Чи має місце зміна істотних умов праці при зміни статусу держслужбовця — думка Мінсоцполітики

Зміна статусу посади не може вважатися зміною істотних умов праці, оскільки зазначене не передбачено законодавством

Мінсоцполітики в листі від 12.12.2016 № 489/0/22-16/13 нагадало, що у зв’язку з набранням чинності Законом України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон № 889) окремі категорії працівників у державному органі втратили статус державних службовців. Утім, Законом № 889 не передбачено процедури позбавлення статусу державного службовця.

Тому Мінсоцполітики рекомендує в цій ситуації керуватися нормами статті 32 Кодексу законів про працю України (КЗпП).

Зауважуючи, що зміна статусу посади не може вважатися зміною істотних умов праці, Мінсоцполітики одночасно нагадує: якщо внаслідок зміни статусу державного службовця змінюється, зокрема, система та розміри оплати праці, пільги, режим роботи, то працівника слід повідомляти про зміну істотних умов праці не пізніше ніж за два місяці до запровадження цих змін (ч. 3 ст. 32 КЗпП).

Якщо ж колишні істотні умови праці не може бути збережено, а працівник не згоден на продовження роботи в нових умовах, то трудовий договір припиняється за пунктом 6 статті 36 КЗпП.

Зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою не потребує переведення працівника.

Процедура переведення запроваджується в юридичній особі у разі, коли працівнику пропонується інша робота (посада).

Переведення, зокрема, на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації допускається тільки за згодою працівника, за винятком випадків, передбачених у статті 33 КЗпП та в інших випадках, передбачених законодавством (ч. 1 ст. 32 КЗпП).

Ольга Савченко,
експерт Експертус: Кадри

 

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Присвоєння рангу при прийнятті на державну службу

Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон № 889) передбачає такі поняття, як «категорії посад державної служби» та «ранги державних службовців». Насправді, таке нормативно-правове закріплення є досить позитивним досвідом, адже дозволяє не тільки розмежовувати рівень відповідальності різних посадовців, але і сприяє тенденції просування по службі
63977

Особова справа державного службовця

Служба управління персоналом державного органу приділяє чимало часу роботі з особовими справами державних службовців. Щоб заощадити час кадровикам, ми підготували перелік документів та порядок ведення особових справ держслужбовців.
40266

Зразок написання автобіографії

Автобіографія — це документ-життєпис, який особа складає сама про себе. Як правильно написати автобіографію? У якій послідовності? Дізнайтеся зі статті. У пригоді стане бланк автобіографії та зразок написання для держслужбовця
563321

Особова картка державного службовця

НАДС востаннє змінювало форму особової картки державного службовця у червні 2020 року. Однак особова картка держслужбовця, нова форма якої міститься у статті, до цього часу викликає низку питань. Як заповнювати особову картку держслужбовця? Що має містити заповнена особова картка державного службовця? Відповіді шукайте у статті.
44270

Обчислення стажу державної служби

При прийнятті особи на державну службу їй обчислюють стаж державної служби. Цей стаж дає право на встановлення державному службовцю надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки
43331

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді