Державна фіскальна служба України пояснила, як суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган про отримання електронних цифрових підписів уповноваженими особами, яким делеговано право підпису та подання податкової звітності (в т. ч. під час тимчасової відсутності керівника або головного бухгалтера).
ДФС нагадала, що Інструкцією з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженою наказом ДПА України від 10.04.2008 № 233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за № 320/15011 (далі — Інструкція), визначено текст примірного договору про визнання електронних документів (далі — Договір).
Згідно з розділом 6 Договору зазначений Договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо платник податків подає до контролюючого органу нові посилені сертифікати електронного цифрового підпису (далі — ЕЦП), цей Договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів. При надсиланні Договору в електронному вигляді на нього накладаються ЕЦП посадових осіб платника податків у такому порядку: першим — ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим — ЕЦП керівника, третім — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.
ДФС запроваджено електронний сервіс «Управління ЕЦП», що надає можливість керівнику вносити до системи подання документів в електронному вигляді інформацію щодо сертифікатів відповідальних осіб (в межах строку дії сертифікату такої відповідальної особи). Також в повідомленні про реєстрацію електронного цифрового підпису (далі — Повідомлення) (код форми J(F) 1391102) може бути надана інформація щодо нового сертифіката керівника (до закінчення строку дії попереднього сертифікату) або бухгалтера.
До Повідомлення додаються сертифікати відповідальних осіб, зазначених у Повідомленні, та таке Повідомлення підписується ЕЦП цих відповідальних осіб. Сформоване Повідомлення обов’язково підписується ЕЦП керівника, сертифікат якого на момент отримання Повідомлення вже наявний у системі подання документів в електронному вигляді як діючий сертифікат керівника платника податків.