Міський голова сам собі платив премії. НАЗК направило до суду протокол про адмінпорушення

Розпорядження міського голови про преміювання самого себе спричинило виникнення реального конфлікту інтересів.

Національне агентство з питань запобігання корупції (далі — НАЗК) встановило, що міський голова м. Комарно видав розпорядження «Про преміювання працівників Комарнівської міської ради», яким серед інших працівників міської ради преміював і себе за листопад 2016 року. Це розпорядження спричинило виникнення реального конфлікту інтересів.

Окрім того, міський голова не повідомив НАЗК про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час видачі розпорядження. Як посадова особа місцевого самоврядування, він знав про зобов’язання повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли дізнався або повинен був дізнатися про наявність реального конфлікту інтересів, та вживати заходів щодо його недопущення. Встановлення та отримання премій є приватним майновим інтересом особи, стосовно якої вирішується питання про можливість та доцільність її встановлення та виплати. Міський голова мав усвідомлювати суперечність між приватним інтересом та службовими повноваженнями.

Відповідальність за такі правопорушення, пов’язані з корупцією, передбачена частинами першою та другою статті 172-7 КУпАП. Неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів тягне за собою накладення штрафу від 100 до 200 нмдг, а вчинення дій чи прийняття рішень в умовах такого конфлікту інтересів — накладення штрафу від 200 до 400 нмдг.

НАЗК нагадує, що складення протоколу і передача його до суду не означає визнання особи винною у вчиненні правопорушення, а є підставою для провадження у справі про адміністративне правопорушення в судовому порядку.

За інформацією Національного агентства з питань запобігання корупції

Відновлення бронювання у Дії

Статті за темою

Усі статті за темою

Відповідальність за порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (частина 3)

Серед загалу поширеною є думка про тотожність понять «конфлікт інтересів» і «корупція». Це хибне уявлення цілком закономірне в громадян, які не працюють на публічній службі й не стикаються на практиці з конфліктом інтересів, і неприпустиме в публічних службовців.
7861

Конфлікт інтересів: визначення поняття та законодавство (частина 2)

Продовжуємо розглядати тему щодо конфлікту інтересів. Зокрема, якими міжнародними та вітчизняними законодавчими актами це питання врегульовано. На кого поширюються вимоги законодавства про конфлікт інтересів та розкриваємо поняття «конфлікт інтересів».
8668

Конфлікт інтересів: вимоги до публічних посадових осіб (частина 1)

Конфлікт інтересів — проблема, що не втрачає актуальності, незмінно перебуває у фокусі уваги суспільства, є предметом політичних баталій та резонансних розслідувань незалежно від місця країни в корупційних рейтингах. Про те, що варто знати кадровикам держустанов про конфлікт інтересів — розгляньмо у серії статей з цього питання.
3639

Методичні рекомендації з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Конфлікт інтересів сам по собі не є корупцією і не утворює складу корупційного делікту, однак, залишаючись неврегульованим, він створює передумови для зловживання владою, відхилення від суспільних очікувань, корупції. За порушення вимог антикорупційного законодавства в частині запобігання та врегулювання конфлікту інтересів передбачено адміністративну і дисциплінарну відповідальність.
31308

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді