Закон України «Про зовнішню трудову міграцію» від 05.11.2015 № 761-VIII (далі — Закон № 761) визначає правові та організаційні засади державного регулювання зовнішньої трудової міграції та соціального захисту громадян України за кордоном (трудових мігрантів) і членів їхніх сімей
Закон України «Про зовнішню трудову міграцію» від 05.11.2015 № 761-VIII (далі — Закон № 761) визначає правові та організаційні засади державного регулювання зовнішньої трудової міграції та соціального захисту громадян України за кордоном (трудових мігрантів) і членів їхніх сімей.
Законом № 761 встановлено сферу дії Закону, а також права та соціальні гарантії трудових мігрантів і членів їх сімей. Зокрема, права трудових мігрантів на належні умови праці, винагороду, відпочинок і соціальний захист, регулюються законодавством держави перебування та міжнародними договорами України, згоду на обов’язковість яких надана Верховною Радою України (далі — ВРУ).
Окрім того, трудові мігранти і члени їхніх сімей можуть добровільно брати участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування згідно із законами України.
Пенсійне забезпечення трудових мігрантів здійснюється відповідно до законів, якими встановлюються умови пенсійного забезпечення, та міжнародних договорів у сфері пенсійного забезпечення, згода на обов’язковість яких надана ВРУ.
Обов’язок забезпечення можливості трудових мігрантів в користуванні правами, наданими Законом № 761, покладено на закордонні дипломатичні установи України.
Законодавчо врегульовано також питання працевлаштування трудових мігрантів в державі перебування, оподаткування доходів трудових мігрантів, створення умов для здійснення трудовими мігрантами грошових переказів в Україну, а також реінтеграції трудових мігрантів в суспільство.
Закон № 761 набирає чинності з 01.01.2016. Кабінету Міністрів України надано двомісячний строк з дня його опублікування для приведення чинних нормативно-правих актів у відповідність до Закону № 761, а також розроблення нових законодавчих актів, необхідних для реалізації Закону № 761.
Підготувала Ольга Савченко,
експерт «Експертус Кадри»
Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.