⇛ Подарунковий доступ до антикризового номера журналу «Кадровик-01» ⇚
Щоби не допустити поширення коронавірусної інфекції, на всій території України було запроваджено режим надзвичайної ситуації.
Що таке режим надзвичайної ситуації та як впливає на роботу підприємств
Задля безпеки та захисту здоров’я працівників, залучених до робочого процесу, роботодавці мають забезпечити їх засобами захисту згідно з Мінімальними вимогами безпеки і охорони здоров’я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці, зокрема:
- роботодавець зобов’язаний за свій рахунок забезпечити придбання, комплектування, видачу та утримання (у працездатному, належному гігієнічному стані) ЗІЗ;
- на роботах зі шкідливими та небезпечними умовами праці, а також роботах, що пов’язані із забрудненням, або тих, що здійснюються в несприятливих метеорологічних умовах, працівникам видаються безоплатно спеціальний одяг, спеціальне взуття та інші ЗІЗ за встановленими нормами, які для роботодавця є обов’язковим мінімумом безоплатної видачі ЗІЗ, з визначенням їх захисних властивостей та строків використання;
- ЗІЗ мають використовуватися у разі неможливості уникнути або в достатній мірі обмежити ризики для життя та здоров’я працівників технічними засобами колективного захисту або заходами, методами чи правилами організації роботи;
- ЗІЗ використовують виключно за призначенням згідно з інструкціями з експлуатації, які мають бути зрозумілими для працівників.
Держпраці зауважує, що до основних завдань служби охорони праці в умовах карантину, слід віднести такі:
- організацію проведення профілактичних заходів, спрямованих на усунення шкідливих і небезпечних виробничих факторів, запобігання нещасним випадкам на виробництві, професійним захворюванням та іншим випадкам загрози життю або здоров'ю працівників;
- вивчення та сприяння впровадженню у виробництво досягнень науки і техніки, прогресивних і безпечних технологій, сучасних засобів колективного та індивідуального захисту працівників;
- інформування і надання роз'яснень працівникам підприємства з питань охорони праці;
- участь у складанні санітарно-гігієнічної характеристики умов праці працівників, які проходять обстеження щодо наявності професійних захворювань (отруєнь), проведенні внутрішнього аудиту охорони праці та атестації робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці;
- взаємодіяти з іншими структурними підрозділами, службами, фахівцями підприємства та представниками профспілки, а за її відсутності - з уповноваженими найманими працівниками особами з питань охорони праці.
Держпраці закликає роботодавців дотримуватися вимог охорони праці, а також заходів спрямованих на запобігання виникненню та поширенню COVID-19.
Дізнайтеся, як дезінфекція приміщень допоможе вам подолати страх працівників заразитися на роботі
За інформацією Управління Держпраці у Сумській області