Держпраці уважає, що роботодавець має забезпечити працівників засобами індивідуального захисту під час пандемії

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Роботодавець зобов’язаний за свій рахунок забезпечити придбання, комплектування, видачу та утримання (у працездатному, належному гігієнічному стані) засобів індивідуального захисту.

Держпраці уважає, що роботодавець має забезпечити працівників засобами індивідуального захисту під час пандемії

⇛ Подарунковий доступ до антикризового номера журналу «Кадровик-01» ⇚

Щоби не допустити поширення коронавірусної інфекції, на всій території України було запроваджено режим надзвичайної ситуації.

Держпраці уважає, що роботодавець має забезпечити працівників засобами індивідуального захисту під час пандеміїЩо таке режим надзвичайної ситуації та як впливає на роботу підприємств

Задля безпеки та захисту здоров’я працівників, залучених до робочого процесу, роботодавці мають забезпечити їх засобами захисту згідно з Мінімальними вимогами безпеки і охорони здоров’я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці, зокрема:

  • роботодавець зобов’язаний за свій рахунок забезпечити придбання, комплектування, видачу та утримання (у працездатному, належному гігієнічному стані) ЗІЗ;
  • на роботах зі шкідливими та небезпечними умовами праці, а також роботах, що пов’язані із забрудненням, або тих, що здійснюються в несприятливих метеорологічних умовах, працівникам видаються безоплатно спеціальний одяг, спеціальне взуття та інші ЗІЗ за встановленими нормами, які для роботодавця є обов’язковим мінімумом безоплатної видачі ЗІЗ, з визначенням їх захисних властивостей та строків використання;
  • ЗІЗ мають використовуватися у разі неможливості уникнути або в достатній мірі обмежити ризики для життя та здоров’я працівників технічними засобами колективного захисту або заходами, методами чи правилами організації роботи;
  • ЗІЗ використовують виключно за призначенням згідно з інструкціями з експлуатації, які мають бути зрозумілими для працівників.

Держпраці зауважує, що до основних завдань служби охорони праці в умовах карантину, слід віднести такі:

  • організацію проведення профілактичних заходів, спрямованих на усунення шкідливих і небезпечних виробничих факторів, запобігання нещасним випадкам на виробництві, професійним захворюванням та іншим випадкам загрози життю або здоров'ю працівників;
  • вивчення та сприяння впровадженню у виробництво досягнень науки і техніки, прогресивних і безпечних технологій, сучасних засобів колективного та індивідуального захисту працівників;
  • інформування і надання роз'яснень працівникам підприємства з питань охорони праці;
  • участь у складанні санітарно-гігієнічної характеристики умов праці працівників, які проходять обстеження щодо наявності професійних захворювань (отруєнь), проведенні внутрішнього аудиту охорони праці та атестації робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці;
  • взаємодіяти з іншими структурними підрозділами, службами, фахівцями підприємства та представниками профспілки, а за її відсутності - з уповноваженими найманими працівниками особами з питань охорони праці.

Держпраці закликає роботодавців дотримуватися вимог охорони праці, а також заходів спрямованих на запобігання виникненню та поширенню COVID-19.

Держпраці уважає, що роботодавець має забезпечити працівників засобами індивідуального захисту під час пандеміїДізнайтеся, як дезінфекція приміщень допоможе вам подолати страх працівників заразитися на роботі

За інформацією Управління Держпраці у Сумській області

image77

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
128977

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
22632

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8197

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
516

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
594

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді