Посада фахівця з цивільного захисту у штатному розписі

23513

Запитання

За якої чисельності працівників вводять посаду фахівця з цивільного захисту?

Відповідь

Відповідь залежатиме не лише від штатної чисельності, а й від того, до якої категорії цивільного захисту віднесено суб’єкта господарювання.

Порядок віднесення суб’єктів господарювання до категорій цивільного захисту визначає постанова КМУ від 02.03.2010 № 227. Утім, ця постанова має гриф обмеження доступу «Для службового користування».

Організація заходів цивільного захисту може бути покладена на спеціальний підрозділ або на посадову особу. Створити такий підрозділ або призначити відповідальну особу — обов’язок керівника суб’єкта господарювання (ч. 2 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України; далі — КЦЗ). Підрозділи з питань цивільного захисту мають бути створені у суб’єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту, з чисельністю працюючих понад 3000 осіб.

Призначити посадову особу з питань цивільного захисту (окрема посада) — обов’язок для:

  • суб’єктів господарювання із загальною чисельністю працюючих від 200 до 3000 осіб;
  • закладів охорони здоров’я із загальною чисельністю працюючих та осіб, які перебувають на лікуванні, від 200 до 3000 осіб;
  • суб’єктів господарювання, віднесених до 2-ої категорії цивільного захисту;
  • навчальних закладів з денною формою навчання з чисельністю 500 і більше осіб, які навчаються.

Увага!

Порядок діяльності підрозділів з питань цивільного захисту або призначених осіб визначається відповідними положеннями про них або посадовими інструкціями. Положення про підрозділ (посадова інструкція працівника) з питань цивільного захисту затверджує керівник, що його створив (призначив), на підставі типового положення про такий підрозділ, затвердженого центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту (ч. 4 ст. 20 КЦЗ).

Якщо чисельність працюючих становить до 200 осіб, суб’єкт господарювання має призначити особу з питань цивільного захисту за рахунок штатної чисельності.

Приклад

Підприємство зі штатною чисельністю 40 штатних одиниць не зобов’язане мати в штаті фахівця з цивільного захисту. Утім, на підприємстві має бути посадова особа, відповідальна за цивільний захист.

Для дотримання норм частини 2 статті 20 КЦЗ достатньо на посадову особу (наприклад, заступника директора) покласти відповідальність за дотримання на підприємстві законодавства про цивільний захист. Для цього необхідно внести відповідні зміни до посадової інструкції працівника.

До речі, не радимо покладати ці обов’язки на інженера з охорони праці, оскільки працівників служби охорони праці не можна залучати до виконання функцій, не передбачених Законом України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694–XII (п. 5.5 Типового положення про службу охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці від 15.11.2004 № 255).

Як варіант можна ввести до штатного розпису посаду фахівця з питань цивільного захисту та затвердити посадову інструкцію. Виконання обов’язків за цією посадою можна доручити посадовій особі підприємства за суміщенням або на підставі окремого трудового договору за сумісництвом («внутрішнім» чи «зовнішнім»).

Олена Коновалова,
заступник директора департаменту з питань праці —
начальник відділу з питань трудових відносин
Державної служби України з питань праці

Ольга Догадіна,
редактор-експерт Експертус: Кадри

Рекомендація місяця від редакції порталу «Кадровик-01»

Запрошуємо на вебінар «Перевірки Держпраці під час воєнного стану», який відбудеться 23 травня. Спікер — посадова особа Держпраці. У програмі — підстави для перевірки, як уникнути штрафів, різниця між трудовим договором і ЦПХ.

❗️Якщо хочете отримати персональну відповідь від посадової особи Держпраці, поставте запитання до 20 травня включно в чат вебінару❗️

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, реєструйтеся Система «Експертус Кадри» святкує День народження

Перевірки Держпраці під час воєнного стану

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про внесення змін до штатного розпису у зв’язку з підвищенням мінімальної заробітної плати: зразок

Із 1 квітня 2024 року мінімальна зарплата в Україні зросте. Якщо через зміну рівня МЗП вашому підприємству необхідно оновити штатний розпис, скористайтеся прикладом наказу про зміни до штатного розпису у зв’язку з підвищенням мінімальної зарплати.
83049

Штатний розпис 2024

Штатний розпис 2024 — це обов’язковий локальний акт. Але законодавство не регулює алгоритм його складення. У матеріалі — інструкції від експертів, які заощадять час та убезпечать від штрафонебезпечних помилок.
24915

Наказ про затвердження штатного розпису 2024

Якщо ви уже розробили штатний розпис на 2024 рік, час ввести його у дію наказом. Зразок наказу про затвердження і введення в дію штатного розпису 2024 знайдете в статті.
13609

Як оформити витяг зі штатного розпису

Щоб оформити витяг, керуйтеся нормами пункту 12 глави 10 розділу ІІ Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, що затвердив Мін’юст наказом від 18.06.2015 № 1000/5
15923