Цьогоріч, через карантин, спричинений COVID-19, е-декларацію можна було подати протягом 5 місяців, з 1 січня по 31 травня включно.
За інформацією НАЗК до Реєстру за період кампанії подано 909 тис. декларацій. З них 907 тисяч – щорічні декларації, що на 84 тис. більше, ніж торік.
«Вперше за чотири роки, протягом яких існує система е-декларування, ми не стикнулися з жодними серйозними несправностями Реєстру е-декларацій. Навіть в останні дні кампанії, коли навантаження на систему було традиційно високим, Реєстр працював без збоїв», — зазначив Голова НАЗК Олександр Новіков.
НАЗК уже розпочало перевірку 454 декларацій. Серед них декларації топчиновників, а саме:
- прем’єр-міністрів,
- міністрів,
- заступників міністрів,
- судді вищих судів.
У випадку, коли доступна декларація високопосадовця за 2018 рік, вона теж перевіряється.
Відповідно до нового Порядку строк повної перевірки складає до 120 календарних днів. За крайньої потреби він може бути продовжений щонайбільше на 60 днів.
НАЗК також перевіряє е-декларації осіб, звернення щодо яких були надіслані громадянами та журналістами, зокрема:
- народних депутатів України,
- керівників державних підприємств,
- судді,
- працівники:
- митниці,
- ДФС,
- Нацполіції,
- прокуратури.
Як діяти керівнику, якщо працівник невчасно подав декларацію
У 2020 році завдяки співпраці з СБУ стали публічними декларації її керівництва. Вперше, завдяки розробленим Управлінням внутрішнього контролю НАЗК порядкам, подали декларації особи, що належать до кадрового складу розвідувальних органів України та/або обіймають посади, перебування на яких пов’язане з державною таємницею у зв’язку з безпосереднім здійсненням такими особами оперативно-розшукової, контррозвідувальної, розвідувальної діяльності. Це працівники Державного бюро розслідувань, Національної поліції, Управління державної охорони, Державної фіскальної служби, Державної прикордонної служби, Державної кримінально-виконавчої служби та кадрового складу розвідувальної служби. Декларації цих співробітників зберігаються не в НАЗК.
Національне агенство з питань запобігання корупції нагадує, що задля кампанії декларування-2020 було забезпечено такі заходи з надання консультацій:
- створено Контакт-центр як окрему структуру в складі НАЗК. Кількість втрачених дзвінків зменшилась з 62% до 15%. Більшість користувачів мали змогу додзвонитися до НАЗК з першого разу.
- Під час кампанії декларування зі скриньки для надання консультації з питань технічної допомоги оброблено 93 тисячі листів. Суб’єктів декларування, які стикаються з технічними проблемами, стає все менше. У 2019 за цей же період було надано відповіді на 163 тис. листів.
- Надано прості та зрозумілі роз’яснення на 150 найбільш розповсюджених питань про декларування, доступні на сторінці deklaruy.org.ua.
- У співпраці з громадськістю відновлено роботу чат-бота «Держслужбовець Тарас». Сервісом скористалися понад 4 тис. користувачів.
За інформацією НАЗК