МОЗ оновив вимоги до роботи спортивних закладів на час карантину

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Працівники мають бути в масках чи респіраторах, а адміністрація закладу має провести навчання працівників про використання масок та їх утилізацію.

МОЗ оновив вимоги до роботи спортивних закладів на час карантину

Як зменшити витрати на персонал

Головний санітарний лікар оновив Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів в деяких закладах фізичної культури та спорту на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), затверджені постановою від 26.05.2020 № 28. Зміни внесли постановою Головного державного санітарного лікаря України від 02.06.2020 № 33.

За цими рекомендаціями мають працювати спортивні (тренажерні) зали, фітнес-клуби, спортмайданчики для командних (парних) занять (окрім занять національних збірних) та ДЮСШ.

Перед початком зміни проводиться температурний скринінг усім працівникам закладів.

Працівники, в яких виявлено температуру тіла понад 37,2° C або ознаки респіраторних захворювань, не допускаються до виконання обов'язків.

Усім відвідувачам проводиться температурний скринінг при вході до закладу. Особам, в яких виявлено температуру тіла понад 37,2° C або ознаки респіраторних захворювань, відвідування заборонено.

Дозволяється одночасне перебування клієнтів у закладі з розрахунку не більше однієї особи на 10 квадратних метрів площі зали для індивідуальних занять та однієї особи на 5 квадратних метрів площі зали для групових/командних занять (не більше 10 осіб у групі).

Проведення групових/командних занять проводиться виключно за попереднім записом.

На вході до закладу треба організувати місце для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60 % для ізопропілових спиртів та понад 70 % для етилових спиртів. Доцільно розмістити яскравий вказівник про необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка тощо).

У зонах проведення занять треба облаштувати додаткові місця для обробки рук антисептиками, паперові рушники, контейнери (урни) для їх утилізації та нагадування для клієнтів щодо необхідності дотримання гігієни, дезінфекції рук та спортивного інвентарю після використання.

Заходи індивідуальної профілактики та протиепідемічні заходи, що впроваджені в закладі, доцільно періодично транслювати на екранах / оголошувати в місцях проведення занять.

На період карантину забороняється:

  • використання багаторазових (тканинних) рушників (окрім персональних рушників відвідувачів);
  • розміщення в доступі клієнтів рекламних брошур, журналів та інших поліграфічних матеріалів;
  • функціонування спа-зон та надання послуг масажу;
  • функціонування фітнес-барів та кулерів з водою. Робота вендингових машин дозволяється;
  • функціонування дитячих кімнат;
  • одночасне використання багатофункціональних тренажерів кількома відвідувачами;
  • проведення групових занять для понад 10 осіб та інших групових занять, що передбачають безпосередній фізичний контакт;
  • проведення групових занять для дітей віком до 12 років, крім вихованців дитячо-юнацьких спортивних шкіл;
  • видача багаторазових рушників клієнтам.

Функціонування басейнів дозволено:

  • для індивідуального відвідування;
  • для вихованців дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спортсменів шкіл вищої спортивної майстерності, центрів олімпійської підготовки, учнів-студентів закладів спеціалізованої освіти спортивного профілю зі специфічними умовами навчання навчально-тренувальних груп 2 року навчання та старше;
  • за умови одночасного перебування на одній доріжці не більше 4 осіб для індивідуальних занять та не більше 6 осіб для спортивно-тренувальних груп у 50-метрових басейнах;
  • за умови одночасного перебування на одній доріжці не більше 2 осіб для індивідуальних занять та не більше 3 осіб для спортивно-тренувальних груп у 25-метрових басейнах.

    Необхідно обмежити одночасне використання роздягалень та душових кабін на рівні не більше 50 %, не відкриваючи для використання клієнтами кожну другу шафу для роздягання / душову кабіну та нанести відповідні позначки (окрім окремо обладнаних душових кабін, що унеможливлюють контакт між клієнтами).

    Кількість клієнтів, що одночасно перебувають у закладі, повинна враховувати та не допускати потенційне скупчення в зонах роздягалень, санітарних та адміністративних зонах.

    Тренажери для кардіо-занять, що передбачають тривалий цикл використання одним клієнтом, повинні бути розміщені з інтервалом не менше 2,5 метри один від одного.

    Працівники закладів повинні бути одягнені в медичну маску або респіратор (ЗІЗ).

    Після кожного зняття ЗІЗ та одяганням чистої маски/респіратора працівник повинен ретельно помити руки з милом або обробити антисептичним засобом.

    Адміністрація закладу повинна провести навчання серед працівників щодо правил використання ЗІЗ, їх утилізації та забезпечити контроль над дотриманням цих правил.

    Суб'єкт господарської діяльності повинен забезпечити:

    • працівників п'ятиденним запасом засобів індивідуального захисту та дезінфікуючих засобів і організувати контроль за їх використанням;
    • навчання серед працівників щодо правил використання ЗІЗ, їх утилізації та контроль над дотриманням цих правил;
    • постійну наявність рідкого мила та паперових рушників в санвузлах;
    • інформування щодо встановлених обмежень та умов обслуговування при вході до закладу, при проведенні телефонних записів та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
    • дезінфекцію поверхонь не рідше, ніж кожні 2 години та відразу після закінчення занять;
    • вологе прибирання з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше, ніж кожні 2 години та після закінчення робочого дня/зміни;
    • провітрювання/кондиціонування приміщень протягом не менше 15 хвилин перед відкриттям та кожні дві години протягом дня;
    • централізований збір використаних ЗІЗ, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та одноразовими поліетиленовими пакетами з подальшою утилізацією;
    • тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику, визначених відповідно до Стандартів медичної допомоги «Коронавірусна хвороба (COVID-19)», затверджених наказом МОЗ України від 28.03.2020 N 722.

    ⇛ Алгоритм виведення із самоізоляції працівників 60+ ⇚

    Працівники повинні:

    • регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 2 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
    • утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань — кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
    • дотримуватись респіраторної гігієни та етикету кашлю;
    • самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.

    Ірина Іванченко,

    шеф-редактор журналу «Кадровик-01», експертно-правової системи Експертус Кадри

    додаток

    Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

    Статті за темою

    Усі статті за темою

    Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

    Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
    130476

    Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

    Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
    23356

    Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

    Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
    8449

    План роботи відділу кадрів 2026

    Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
    663

    Аналіз судової практики у трудових спорах

    У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
    679

    Гарячі запитання

    Усі питання і відповіді