При підготовці довідки про результати перевірки відповідно до Закону України «Про очищення влади» можна не чекати всіх відповідей від контролюючих органів

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Міністерство юстиції України на офіційному сайті роз’яснило, що при підготовці довідки про результати перевірки відповідно до Закону України «Про очищення влади» не потрібно чекати відповіді (висновки) на всі запити, які до 28.03.2015 були направленні до органів, що проводять перевірку

Міністерство юстиції України на офіційному сайті роз’яснило, що при підготовці довідки про результати перевірки відповідно до Закону України «Про очищення влади» не потрібно чекати відповіді (висновки) на всі запити, які до 28.03.2015 були направленні до органів, що проводять перевірку.

Мін’юстом наголошено, що проведення перевірки посадових та службових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування здійснюється відповідно до вимог Порядку проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади», затвердженого постановою КМУ від 16.10.2014 № 563, із змінами і доповненнями (далі — Порядок № 563).Порядком № 563 затверджений перелік органів, що проводять перевірку достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону, та вказані відомості, щодо яких орган проводить перевірку.До вказаного переліку входять: Міністерство юстиції України, Міністерство внутрішніх справ України, Державна фіскальна служба України, Служба безпеки України, Генеральна прокуратура України, Державна судова адміністрація України.Згідно з приписами пункту 141 Порядку № 563 відповідальний структурний підрозділ у разі:

  • відсутності відомостей про особу, яка підлягає перевірці, у Реєстрі роздруковує відповідну інформацію та додає її до особової справи;
  • наявності відомостей про особу, яка підлягає перевірці, у Реєстрі надсилає до Мін’юсту або головних територіальних управлінь юстиції Мін’юсту в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі за місцем проживання такої особи запит про проведення перевірки за формою згідно з додатком 3 для отримання витягу з Реєстру.

Відповідно до пункту 171 Порядку № 563 запити про проведення перевірки щодо особи, яка підлягає перевірці, надсилаються у разі, коли:

  • у матеріалах особової справи такої особи зазначена інформація, що свідчить про те, що особа займала відповідно посади в органах внутрішніх справ, інших правоохоронних органах, органах прокуратури в період, що підлягає перевірці, а також трудова книжка (послужний список) такої особи втрачені або відновлені та/або з матеріалів особової справи вбачається, що особа могла займати відповідні посади в період, що підлягає перевірці, — до МВС та Генеральної прокуратури України;
  • у матеріалах особової справи такої особи зазначена інформація, що свідчить про те, що особа займала посаду судді в період, що підлягає перевірці, а трудова книжка (послужний список) такої особи втрачені або відновлені та/або з матеріалів особової справи вбачається, що особа могла займати відповідні посади в період, що підлягає перевірці, – до ДСА.

Усі запити про проведення перевірки надсилаються до апарату ДФС та до СБУ.Пунктом 36 Порядку № 563 передбачено, що на підставі відповіді, висновку, або копії судового рішення (далі – документ), що надійшли від органів перевірки за результатами перевірки, відповідальний структурний підрозділ у триденний строк (з дня надходження документу) готує довідку про результати перевірки за формою згідно з додатком 5 та подає її керівнику органу.Враховуючи, що зміни до Порядку, внесені з метою удосконалення проведення процедури перевірки, передбаченої Законом України «Про очищення влади», встановлення її як більш дієвої системи, Мін’юст зазначив, що для підготовки довідки про результати перевірки обов’язковими є наявність висновків ДФС та СБУ, а також інформації про наявність або відсутність у Реєстрі відомостей щодо особи, яка підлягає перевірці, навіть за умови, якщо запити було направлено до всіх органів, які були передбачені в попередній редакції Порядку.


Підготувала Ольга Савченко,редактор-експерт «Експертус Кадри»

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
130558

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
23405

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8490

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
684

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
698

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді