Запобігання корупції — обов’язок не лише органів влади, а й юридичних осіб. НАЗК затвердило новий механізм перевірок того, як організували роботу із запобігання і виявлення корупції

НАЗК перевірятиме організацію антикорупційної програми у держорганах, ОМС та юрособах у випадках, передбачених Законом України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII; далі — Закон № 1700.
Запобігання корупції та реалізація антикорупційних програм: як призначити уповноважених чи створити підрозділ
Перелік вимог Закону № 1700 для перевірки юрособи:
- чи був утворений уповноважений підрозділ або визначена уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції, як виконуються покладені на уповноважений підрозділ (уповноважену особу) завдання, чи звільненяють керівника уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) державного органу, юрисдикція якого поширюється на всю територію України, за згодою НАЗК;
- як готують, подають на погодження до НАЗК антикорупційні програми та зміни до них, як їх виконують;
- як призначена уповноважена особа, відповідальна за реалізацію антикорпрограми в юрособі у випадках, передбачених Законом № 1700, чи отримана згода НАЗК на звільнення такої особи;
- чи створені та функціонують внутрішні і регулярні канали повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень № 1700;
- як розглядають повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень;
- які заходи вжиті, якщо виявлено корупційне правопорушення чи отримано повідомлення про вчинення такого правопорушення працівниками юрососби;
- як проводять службові розслідування за поданнями спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції або приписами НАЗК;
- чи притягнуті до дисциплінарної відповідальності особи, які вчинили корупційне правопорушення або правопорушення, пов’язане з корупцією;
- чи надані до НАЗК паперові копії розпорядчих документів про накладення дисциплінарних стягнень за вчинення корупційних правопорушень;
- чи скасовані нормативно-правові акти та рішення, прийняті із порушенням Закону № 1700.
Новий Порядок проведення перевірок організації роботи із запобігання і виявлення корупції затвердило НАЗК наказом від 18.01.2021 № 11/21.
Порядок також визначає:
- види перевірок, їх загальну організацію та підготовку проведення;
- механізм проведення перевірки;
- права та обов'язки уповноваженої особи, посадових, службових осіб об'єкта перевірки;
- оформлення результатів перевірки.
Наказ зареєстрували в Мінюсті 08.02.2021 за № 166/35788. Він набере чинності з дня, коли його офіційно опублікують. Того ж дня втратить чинність Порядок проведення перевірок організації роботи із запобігання і виявлення корупції, затверджений наказом НАЗК від 27.05.2020 № 223/20.
Олена Петровська,
експерт Експертус Кадри
Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.