Затверджено Порядок проходження уповноваженими посадовими особами органу місцевого самоврядування стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса з питань оформлення спадкових прав.
Міністерство юстиції України наказом від 25.05.2015 № 779/5 (зареєстровано в Мін’юсті 26.05.2015 за № 602/27047) затвердило Порядок проходження уповноваженими посадовими особами органу місцевого самоврядування стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса з питань оформлення спадкових прав (далі — Порядок).
Уповноважена посадова особа органу місцевого самоврядування для отримання свідоцтва про право на вчинення нотаріальних дій щодо оформлення спадкових прав повинна пройти стажування протягом одного року в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса та успішно скласти іспит у комісії з питань складення іспиту із спадкового права посадовими особами органів місцевого самоврядування.
До стажування допускаються дієздатні особи, які мають вищу юридичну освіту та стаж роботи у галузі права не менше трьох років.
За стажистом, направленим на стажування органом місцевого самоврядування, зберігається місце роботи (посада) і проводяться виплати, передбачені законодавством.
За результатами проходження стажування керівник стажування складає висновок, який затверджує начальник управління юстиції.
У разі незатвердження висновку має бути винесена вмотивована відмова начальника управління юстиції, що направляється стажисту, який не пройшов стажування, у п’ятиденний строк. Відмова може бути оскаржена у судовому порядку.
Стажист, який не пройшов стажування, може повторно пройти стажування на загальних підставах.
Наказ набирає чинності одночасно із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо деяких питань спадкування» від 20.10.2014 № 1709-VII, тобто з 01.01.2016.
Підготувала Ірина Житкова,
головний редактор порталу prokadry.com.ua, головний експерт «Експертус Кадри»