Держпраці роз’яснила, як призначити нового голову ОСББ у разі смерті керівника

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Процедура призначення голови правління об’єднання визначається передусім у статуті ОСББ

Якщо помер керівник ОСББ, нового голову обирають на загальних зборах згідно статуту, – Держпраці

Відповідно до ст. 65 Господарського кодексу, управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів.

Таким документом для ОСББ є статут. Саме в ньому визначаються повноваження керівника.

Чи може посадова особа місцевого самоврядування очолювати неприбуткову організацію — ОСББ

Статут об’єднання складається відповідно до типового статуту, який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства (ст. 7 Закону про ОСББ).

У статуті має бути визначено:

  • статутні органи об’єднання,
  • їхні повноваження,
  • порядок формування.

Статут може містити також інші положення, що є істотними для діяльності об’єднання та не суперечать вимогам законодавства.

Вищим органом ОСББ є загальні збори (ст. 10 Закону про ОСББ). До виключної компетенції загальних зборів відноситься:

  • затвердження статуту;
  • обрання членів правління тощо.

Для керівництва поточною діяльністю об’єднання обирається правління, яке є виконавчим органом об’єднання і підзвітне загальним зборам.

Правління має право приймати рішення з питань діяльності об’єднання, визначених статутом.

Порядок обрання та відкликання членів правління, їх кількісний склад та строки обрання встановлюються загальними зборами.

Певний алгоритм щодо обрання керівника ОСББ дає Наказ Держкомітету з питань житлово-комунального господарства від 27.08.2003 р. №141 «Про затвердження типового статуту ОСББ та типового договору відносин власників житлових і нежитлових приміщень». Правління зі свого складу обирає голову правління (п. 16 Типового статуту).

Порядок обрання та відкликання членів правління, їх кількісний склад та строки обрання встановлюються загальними зборами. Загальні збори своїм рішенням вправі в будь-який час припинити повноваження правління чи окремих його членів. У разі смерті члена правління, визнання його померлим, безвісно відсутнім або недієздатним повноваження такого члена правління припиняються (п. 13 Типового статуту).

Отже, процедура призначення голови правління об’єднання визначається передусім у статуті ОСББ.

До трудової книжки померлого керівника вноситься запис з урахуванням вимог п. 4.3 Інструкції № 58 у розділі «Відомості про роботу» і дати запису у графі 3 записується: «Роботу припинено у зв’язку зі смертю», у графі 4 зазначаються дата і номер наказу (розпорядження). Цей запис засвідчується у встановленому порядку.

Трудова книжка померлого працівника видають на руки його найближчим родичам під розписку або надсилають поштою на їх вимогу.

За матеріалами ГУ Держпраці в Одеській області

Зміни до Закону Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66750

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
228

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
348

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
384

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15530

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді