Держпраці роз’яснила, як призначити нового голову ОСББ у разі смерті керівника

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Процедура призначення голови правління об’єднання визначається передусім у статуті ОСББ

Якщо помер керівник ОСББ, нового голову обирають на загальних зборах згідно статуту, – Держпраці

Відповідно до ст. 65 Господарського кодексу, управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів.

Таким документом для ОСББ є статут. Саме в ньому визначаються повноваження керівника.

Чи може посадова особа місцевого самоврядування очолювати неприбуткову організацію — ОСББ

Статут об’єднання складається відповідно до типового статуту, який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства (ст. 7 Закону про ОСББ).

У статуті має бути визначено:

  • статутні органи об’єднання,
  • їхні повноваження,
  • порядок формування.

Статут може містити також інші положення, що є істотними для діяльності об’єднання та не суперечать вимогам законодавства.

Вищим органом ОСББ є загальні збори (ст. 10 Закону про ОСББ). До виключної компетенції загальних зборів відноситься:

  • затвердження статуту;
  • обрання членів правління тощо.

Для керівництва поточною діяльністю об’єднання обирається правління, яке є виконавчим органом об’єднання і підзвітне загальним зборам.

Правління має право приймати рішення з питань діяльності об’єднання, визначених статутом.

Порядок обрання та відкликання членів правління, їх кількісний склад та строки обрання встановлюються загальними зборами.

Певний алгоритм щодо обрання керівника ОСББ дає Наказ Держкомітету з питань житлово-комунального господарства від 27.08.2003 р. №141 «Про затвердження типового статуту ОСББ та типового договору відносин власників житлових і нежитлових приміщень». Правління зі свого складу обирає голову правління (п. 16 Типового статуту).

Порядок обрання та відкликання членів правління, їх кількісний склад та строки обрання встановлюються загальними зборами. Загальні збори своїм рішенням вправі в будь-який час припинити повноваження правління чи окремих його членів. У разі смерті члена правління, визнання його померлим, безвісно відсутнім або недієздатним повноваження такого члена правління припиняються (п. 13 Типового статуту).

Отже, процедура призначення голови правління об’єднання визначається передусім у статуті ОСББ.

До трудової книжки померлого керівника вноситься запис з урахуванням вимог п. 4.3 Інструкції № 58 у розділі «Відомості про роботу» і дати запису у графі 3 записується: «Роботу припинено у зв’язку зі смертю», у графі 4 зазначаються дата і номер наказу (розпорядження). Цей запис засвідчується у встановленому порядку.

Трудова книжка померлого працівника видають на руки його найближчим родичам під розписку або надсилають поштою на їх вимогу.

За матеріалами ГУ Держпраці в Одеській області

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
130496

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
23375

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8465

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
666

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
686

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді