Відповідно до ст. 65 Господарського кодексу, управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів.
Таким документом для ОСББ є статут. Саме в ньому визначаються повноваження керівника.
Статут об’єднання складається відповідно до типового статуту, який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства (ст. 7 Закону про ОСББ).
У статуті має бути визначено:
- статутні органи об’єднання,
- їхні повноваження,
- порядок формування.
Статут може містити також інші положення, що є істотними для діяльності об’єднання та не суперечать вимогам законодавства.
Вищим органом ОСББ є загальні збори (ст. 10 Закону про ОСББ). До виключної компетенції загальних зборів відноситься:
- затвердження статуту;
- обрання членів правління тощо.
Для керівництва поточною діяльністю об’єднання обирається правління, яке є виконавчим органом об’єднання і підзвітне загальним зборам.
Правління має право приймати рішення з питань діяльності об’єднання, визначених статутом.
Порядок обрання та відкликання членів правління, їх кількісний склад та строки обрання встановлюються загальними зборами.
Певний алгоритм щодо обрання керівника ОСББ дає Наказ Держкомітету з питань житлово-комунального господарства від 27.08.2003 р. №141 «Про затвердження типового статуту ОСББ та типового договору відносин власників житлових і нежитлових приміщень». Правління зі свого складу обирає голову правління (п. 16 Типового статуту).
Порядок обрання та відкликання членів правління, їх кількісний склад та строки обрання встановлюються загальними зборами. Загальні збори своїм рішенням вправі в будь-який час припинити повноваження правління чи окремих його членів. У разі смерті члена правління, визнання його померлим, безвісно відсутнім або недієздатним повноваження такого члена правління припиняються (п. 13 Типового статуту).
Отже, процедура призначення голови правління об’єднання визначається передусім у статуті ОСББ.
До трудової книжки померлого керівника вноситься запис з урахуванням вимог п. 4.3 Інструкції № 58 у розділі «Відомості про роботу» і дати запису у графі 3 записується: «Роботу припинено у зв’язку зі смертю», у графі 4 зазначаються дата і номер наказу (розпорядження). Цей запис засвідчується у встановленому порядку.
Трудова книжка померлого працівника видають на руки його найближчим родичам під розписку або надсилають поштою на їх вимогу.
За матеріалами ГУ Держпраці в Одеській області