Як організувати медичні огляди працівників під час воєнного стану

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Чи змінилися правила проходження медичних оглядів працівників у період дії воєнного стану

doctor_06_06.png

Станом на сьогодні немає нормативно-правових актів або інших розпорядчих документів, на підставі яких роботодавець може перенести строк проведення медичного огляду працівників чи допустити до роботи працівника, який медогляд не пройшов, у період дії воєнного стану.

12 правил організації медичних оглядів працівників певних категорій

Щорічні обов’язкові медичні огляди осіб віком до 21 року та медичні огляди працівників, що зайняті на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці, або таких, де є потреба у професійного добору (далі — медичний огляд працівників), проводьте з урахуванням безпекової ситуації.

Профінансувати й організувати проведення медичних оглядів працівників зобов’язаний роботодавець. Ідеться про попередній медичний огляд — під час прийняття на роботу — та періодичний — протягом трудової діяльності (ч. 1 ст. 17 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII, ст.169 КЗпП України).

Правила проведення медичних оглядів працівників визначає Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.05.2007 № 246 (далі — Порядок). Змін на час воєнного стану туди не вносили.

Щороку до 1 грудня поточного року представники роботодавців подають до управління Держпраці у своїй області заяву щодо визначення категорій працівників, які підлягають медичному огляду в наступному році.

До заяви додають:

  • витяг зі штатного розкладу щодо переліку всіх професій по структурним підрозділам підприємства, установи, організації;
  • дані лабораторних досліджень умов праці з визначенням шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу, які роботодавець проводить згідно пунктом 3.1. Порядку.

У результаті розгляду наданих документів за участю представника первинної профспілкової організації або уповноваженої працівниками особи фахівці управління Держпраці складають Акт визначення категорії працівників, які підлягають попередньому (періодичним) медичним оглядам (далі – Акт). Відтак на його основі упродовж місяця роботодавець складає поіменні списки працівників за формою, розміщеною в додатку 2 Порядку, та узгоджує ці списки відділі з питань гігієни та експертизи умов праці Управління Держпраці.

Також роботодавець укладає договір про проведення медогляду з відповідними закладами охорони здоров’я, що відповідають вимогам пункту 2.1 Порядку, та надає закладам список працівників, які підлягають медичному огляду.

Направлення на обов’язковий попередній медичний огляд за встановленою формою, де вказана характеристика умов праці працівника, роботодавець видає під час прийняття на робота та в разі переведення на іншу роботу. 

УВАГА! Забезпечити своєчасну та організовану явку працівників на медогляд та обстеження — завдання роботодавця.

Фахівці управління Держпраці підписують Заключний акт за результатами попереднього (періодичних) медичного огляду працівників, де надають рекомендації щодо покращення умов праці та профілактики професійних захворювань, які роботодавець обов’язково має виконувати. Перш ніж підписати такий акт, роботодавець надає інформацію:

  • про виконання заходів, які були вказані в Заключному акті за попередній рік;
  • щодо осіб, які не пройшли медичний огляд та з яких причин.

Держпраці нагадує: роботодавець відповідальний за своєчасність проходження працівниками обов’язкових медоглядів і за шкідливі наслідки для здоров’я населення, спричинені допуском до роботи осіб, які не пройшли обов’язкових медоглядів.

За матеріалами Управління Держпраці у Полтавській області

 

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
130102

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
23027

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8298

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
553

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
622

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді