
Зразки для ефективної роботи кадровика
НАДС планує провести 135 заходів контролю за дотриманням у державних органах умов реалізації громадянами права на державну службу, спрямованих на реалізацію громадянами такого права, а також щоб попередити виникнення порушень Закону України «Про державну службу» (далі - Закон). З початку року такі заходи контролю провели у 28 державних органах, а в 5 органах ці заходи наразі тривають.
Як вести особові картки державних службовців
За результатами проведеної роботи встановлено 190 невідповідностей та порушень Закону. Нижче наводимо порушення в роботі служб управління персоналом державних органів та керівників державної служби, допущення виявлення яких відбувається найчастіше.
Питання | Порушення |
І. З питань організаційно-правових засад реалізації державної політики у сфері державної служби | - порушення вимог статті 18 Закону щодо необхідності затвердження положення про службу управління персоналом державного органу або невідповідність такого положення Типовому положенню про службу управління персоналом, затвердженому наказом НАДС від 03.03.2016 № 47, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.03.2016 за № 438/28568 ;
- порушення вимог до чисельності служби управління персоналом;
- недотримання Порядку розроблення посадових інструкцій державних службовців категорії «Б» та «В», затвердженого наказом НАДС від 11.09.2019 № 172-19, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.09.2019 за № 1077/34048 в частині процедури їх розроблення та погодження;
- затвердження керівником державної служби правил внутрішнього службового розпорядку всупереч вимогам частини другої статті 47 Закону та невідповідність цих правил Типовим правилам внутрішнього службового розпорядку, затвердженим наказом НАДС 03.03.2016 № 50, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.03.2020 за № 277/34560 ;
- порушення вимог статті 24 Закону щодо скорочення вакантних посад, на які протягом року не оголошено конкурс.
|
ІІ. З питань вступу на державну службу | - затвердження державним органом власного порядку проведення конкурсу всупереч вимогам статті 22 Закону;
- порушення встановленого статтею 23 Закону строку подання інформації для участі в конкурсі;
- порушення Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою КМУ від 05.03.2016 року № 246 , зокрема, щодо дотримання кворуму під час засідання конкурсної комісії, а також покладання обов’язків адміністратора конкурсу на одного з членів цієї комісії.
|
ІІІ. З питань проходження державної служби | - недотримання вимог статті 44 Закону та Порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, затвердженого постановою КМУ від 23.08.2017 року № 640 , в частині порушення процедури, строків та послідовності дій з оцінювання, визначення завдань і ключових показників результативності, ефективності та якості, невідповідності виставлених балів визначеним єдиним критеріям та відсутність обґрунтування таких балів, а також відсутність деталізації компетентностей;
- порушення вимог Положення про систему професійного навчання, затвердженого постановою КМУ від 06.02.2019 року № 106 , зокрема, щодо обов’язкового підвищення кваліфікації та отримання ЄКТС, та вимог щодо самоосвіти державного службовця, а також щодо передбачення в кошторисі державного органу коштів для професійного навчання держслужбовців;
- порушення вимог статті 39 Закону та вимог Порядку присвоєння рангів державним службовцям, затвердженого постановою КМУ від 20.06.2016 № 306 ;
- порушення вимог статті 31 Закону при встановленні виплати за додаткове навантаження у зв’язку з виконанням обов’язків за вакантною посадою, а також щодо граничного строку такого покладання обов’язків та одночасного прийняття рішення про оголошення конкурсу на цю посаду;
- преміювання державних службовців з порушенням положення про преміювання у державному органі всупереч вимогам статті 52 Закону, а також невідповідність такого положення Типовому положенню про преміювання державних службовців органів державної влади, інших державних органів, їхніх апаратів (секретаріатів), затвердженому наказом Мінсоцполітики від 13.06.2016 № 646 , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.06.2016 за № 903/29033, зокрема, в частині безпідставного позбавлення премії державних службовців, на яких накладено адміністративне чи дисциплінарне стягнення;
- порушення положень статей 64-79 Закону та вимог Порядку здійснення дисциплінарного провадження, затвердженого постановою КМУ від 4.12.2019 року № 1039 , зокрема, під час формування та розгляду дисциплінарними комісіями дисциплінарних справ, при ініціюванні суб’єктами призначення дисциплінарних проваджень, а також під час прийняття відповідних рішень;
- затвердження у державному органі власного положення про дисциплінарну комісію державного органу всупереч вимогам статті 71 Закону.
|
ІV. З питань припинення державної служби | - видання наказів про звільнення/переведення державних службовців з підстав, встановлених законодавством у сфері державної служби, без урахування норм статті 5 Закону, згідно з якими відносини, що виникають у зв’язку із вступом, проходженням та припиненням державної служби, регулюються Законом. А дія норм законодавства про працю поширюється на держслужбовців у частині відносин, не врегульованих цим Законом;
- недотримання процедури передачі справ та майна при звільненні з посади.
|
Як провести конкурс на заміщення посади в ОМС
У зв’язку із виявленими порушеннями, керівникам державних органів внесено пропозиції щодо:
- усунення невідповідностей та порушень Закону, припинення дій або бездіяльності, що містять ознаки порушень, притягнення до відповідальності осіб, причетних до їх вчинення;
- забезпечення контролю за дотриманням виконавської та службової дисципліни, у тому числі, шляхом поєднання методів переконання, виховання і заохочення із заходами дисциплінарної відповідальності;
- покращення стану роботи з реалізації державної політики у сфері державної служби, організації додаткового вивчення та забезпечення неухильного дотримання вимог законодавства про державну службу.
За матеріалами НАДС
Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.