Штрафні санкції за неподання або несвоєчасне подання роботодавцем звітності в центр зайнятості поширюються і на організації в зоні АТО

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Законодавство про подання роботодавцями звітності в центр зайнятості, в т. ч. про застосування штрафних санкцій, поширюється повною мірою і на організації, що розміщені в зоні проведення антитерористичної операції. Про це повідомило Правління фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в листі від 20.10.2014 № ДЦ-01-7082/0/6-14

Законодавство про подання роботодавцями звітності в центр зайнятості, в т. ч. про застосування штрафних санкцій, поширюється повною мірою і на організації, що розміщені в зоні проведення антитерористичної операції. Про це повідомило Правління фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в листі від 20.10.2014 № ДЦ-01-7082/0/6-14.

За неподання або несвоєчасне подання роботодавцями звітності в центр зайнятості про зайнятість і працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії в сприянні працевлаштуванню, і Форми звітності № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)», затвердженої наказом Мінсоцполітики України від 31.05.2013 № 316 (далі — ф. № 3-ПН), штрафні санкції законодавством не передбачено.

Разом з тим за порушення роботодавцями процедури подання даних за формою звітності № 4-ПН «Інформація про заплановане масове вивільнення працівників у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці», затвердженою наказом Мінсоцполітики України від 31.05.2013 № 317 (далі — ф. № 4-ПН), стягується штраф в чотирикратному розмірі заробітної плати (ч. 6 ст. 53 Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 № 5067-VI; далі — Закон № 5067).

Ці норми застосовуються і до організацій, розміщених в зоні АТО. Щоб уникнути штрафних санкцій, організаціями на території проведення АТО подання звітної інформації може бути здійснено через поштове відділення (рекомендованим листом) або у відповідний обласний центр зайнятості. Підтвердженням подання інформації є корінець відправлення з поштового відділення або відмітка обласного центру зайнятості про її отримання.

До відома

Відповідно до Закону № 5067 роботодавці зобов’язані подавати в центри зайнятості таку звітність:

  • інформацію про зайнятість і працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії в сприянні працевлаштуванню (абз. 2 ч. 3 ст. 14 Закону № 5067).

Роботодавці щорічно, не пізніше 1 лютого після звітного року, подають «Інформацію про зайнятість і працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню» незалежно від місцезнаходження (Порядок надання роботодавцями територіальним органам Державної служби зайнятості інформації про зайнятість і працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії в сприянні працевлаштуванню, затверджений наказом Мінсоцполітики України від 16.05.2013 № 271).

Роботодавці зобов’язані своєчасно і в повному обсязі подавати в державну службу зайнятості ф. № 3-ПН і Порядок подання форми звітності № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)», затверджений наказом Мінсоцполітики України від 31.05.2013 № 316 (далі — Порядок № 3-ПН).

Відповідно до Порядку № 3-ПН ф. № 3-ПН подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше 10 робочих днів з дати відкриття вакансії незалежно від місцезнаходження роботодавця.

  • інформацію про заплановане масове вивільнення працівників у зв’язку зі змінами в організації виробництва і праці, в т. ч. ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ і організацій, скороченням чисельності або штату працівників підприємства, установи і організації незалежно від форми власності, виду діяльності і господарювання (абз. 3 п. 4 ч. 3 ст. 50 Закону № 5067).

Роботодавці надають в державну службу зайнятості інформацію про заплановане масове вивільнення працівників у зв’язку зі змінами в організації виробництва і праці за два місяці до вивільнення по ф. № 4-ПН.

Ця форма подається за місцем реєстрації платника єдиного внеску (Порядок подання ф. № 4-ПН «Інформація про заплановане масове вивільнення працівників у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці», затверджений наказом Мінсоцполітики України від 31.05.2013 № 317).  

Підготувала Ольга Янчіцька,

головний редактор газети «Експертус Тиждень», редактор «Експертус Кадри»

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
130148

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
23044

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8321

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
558

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
628

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді