За дуальною формою здобуття професійної освіти учні опановують теоретичний матеріал в закладі з педагогом, а практичне навчання проходять на підприємстві

Прийняття працівника на роботу
МОН затвердило Положення про дуальну форму здобуття професійної (професійно-технічної) освіти наказом від 12.12.2019 № 1551 (далі — Положення).
Пункт 4 Положення передбачає, що учень, заклад освіти та підприємство укладають Договір про здобуття професійної (професійно-технічної) освіти за дуальною формою (далі — Договір). Цю тристоронню угоду укладають у письмовій формі.
Як оформляти трудові відносини зі студентами та аспірантами
МОН радить передбачити три основні частини Договору та визначити права і обов’язки учасників освітнього процесу:
- здобувача професійної (професійно-технічної) освіти;
- закладу професійної (професійно-технічної) освіти;
- роботодавця.
МОН рекомендує передбачити у Договорі:
- положення про антикорупційні застереження;
- умови дотримання конфіденційності;
- порядок визначення спорів та форс-мажорні застереження.
Також у Договорі доцільно визначити:
- порядок внесення змін і умови, за яких Договір необхідно розірвати;
- відповідальність сторін Договору за його виконання;
- умови, за яких здобуватимуть освіту особи з інвалідністю.
Відповідні методичні рекомендації щодо укладання договору про здобуття професійної (професійно-технічної) освіти за дуальною формою викладені у додатку до листа МОН від 18.05.2021 № 1/9-260.
Олена Петровська,
експерт Експертус Кадри
Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.