З 23 червня діє новий Порядок отримання допомоги по частковому безробіттю під час карантину

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Розмір допомоги не перевищуватиме прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Центр зайнятості матиме право залучати представників Держпраці до перевірки документів, що подав роботодавець

З 23 червня діє новий Порядок отримання допомоги по частковому безробіттю під час карантину

Кабмін виклав у новій редакції Порядок надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затверджений постановою КМУ від 22.04.2020 № 306.

Як організувати роботу підприємства під час карантину

Нова назва документа — Порядок надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину та/або надзвичайної ситуації, встановлених Кабінетом Міністрів України (далі — Порядок № 306). Відповідні зміни містить постанова КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 р. № 792 і від 22 квітня 2020 р. № 306» від 16.06.2021 № 635 (далі — Постанова КМУ № 635).

Порядок № 306 визначає механізм надання коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину та/або надзвичайної ситуації, встановлених Кабміном, розмір, строки надання, а також механізм повернення коштів, спрямованих на фінансування такої допомоги.

Допомогу надає Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (далі — Фонд). роботодавець може отримати допомогу для працівників, що втрачають у зарплаті внаслідок вимушеного скорочення робочого часу через зупинення (скорочення) діяльності роботодавця. За допомогою звертаються роботодавець для виплати працівникам, з якими не припинив трудових відносин. За допомогою може звернутися й ФОП, що є застрахованою особою та не отримує допомогу як працівник.

Допомогу не надаватимуть ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до І групи платників єдиного податку та які не сплачували страхові внески на підставі пункту 9-10.1 розділу VIII “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.

Розмір допомоги визначатимуть та надаватимуть за кожний місяць пропорційно робочому часу, який скоротили. Для найманих працівників — це 2/3 тарифної ставки (окладу), встановленої працівникові відповідного розряду за відповідний місяць, для ФОП — це 2/3 від середнього розміру місячної бази нарахування ЄСВ за рік, що передує року звернення. Розмір допомоги не перевищуватиме прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Раніше допомога не могла перевищувати мінімальну заробітну плату.

Фінансувати допомогу будуть в межах коштів Фонду. Інші джерела, не заборонені законодавством, тепер не залучатимуть.

Роботодавець або ФОП подаватимуть заяву, у якій підтверджуватимуть ознайомлення з умовами отримання та повернення допомоги і достовірність документів, поданих, щоб її отримати. Укладати договір про надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину центр зайнятості та роботодавець не будуть.

Роботодавець або ФОП зможуть додатково надати інші документи, які підтверджують, що зупинили або скоротили діяльність через карантин.

Якщо роботодавець припинить трудові відносини з працівником, то кошти, отримані після звільнення працівника, повертатиме до Фонду.

Роботодавець та ФОП зможуть виплачувати працівникам допомогу з першого дня, як скоротять їх робочий час, але не більш як 180 к. д. сумарно протягом календарного року.

Якщо роботодавець звертатиметься повторно в межах календарного року — зможе отримати допомогу для працівників, які її ще не отримували або отримували менше 180 к. д.

Центр зайнятості матиме право залучати представників Держпраці та перевіряти документи та відомості роботодавця або ФОП.

Центр зайнятості матиме право зупиняти перерахування роботодавцю коштів Фонду:

  • на час проведення перевірки документів та відомостей, що стали підставою надати допомогу, але не більш як на 30 к. д.;
  • у разі відмови або перешкоджання роботодавцем або ФОП у проведенні такої перевірки — на період до фактичної дати її проведення.

Допомогу не виплачуватимуть у разі відмови або перешкоджання роботодавцем або ФОП у проведенні перевірки протягом 30 календарних днів.

Центр зайнятості контролюватиме цільове використання коштів, роботодавцем протягом періоду отримання таких виплат. Остаточну перевірку проводитимуть протягом 180 к. д. після останньої виплати допомоги.

Постанова КМУ № 635 опублікована в «Урядовому кур'єрі» від 23.06.2021 № 118 та почала діяти у цей же день.

Олена Петровська,

експерт Експертус Кадри

За матеріалами КМУ

Зміни до Закону Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66701

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
222

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
345

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
381

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15506

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді