Мін’юст роз’яснив, які державні органи мають право відправляти працівників у відпустки без збереження зарплати

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Міністерство юстиції України у листі від 01.10.2014 № 494-0-2-14/7.2 роз’яснило, які державні органи мають право відправляти працівників у відпустки без збереження заробітної плати відповідно до пункту 6-6 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» від 06.01.2014 № 719-VII

Міністерство юстиції України у листі від 01.10.2014 № 494-0-2-14/7.2 роз’яснило, які державні органи мають право відправляти працівників у відпустки без збереження заробітної плати відповідно до пункту 6-6 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» від 06.01.2014 № 719-VII (далі — Закон).

Керівникам центральних органів виконавчої влади, які здійснюють контроль та нагляд у відповідних галузях і сферах та центральних органів виконавчої влади, виконання функцій яких можуть здійснювати відповідні міністерства, з метою забезпечення скорочення видатків, передбаченого цим Законом, здійснити заходи, в т. ч. щодо надання працівникам відпусток без збереження заробітної плати. Крім того, керівникам зазначених центральних органів виконавчої влади мають право у межах бюджетних призначень без згоди та попередження працівників надавати їм відпустки без збереження заробітної плати на визначений цими керівниками термін (п. 6-6 Прикінцевих положень Закону).

Тож, частиною другою статті 6, частиною другої статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Кабінет Міністрів України утворює, реорганізовує та ліквідовує відповідно до закону міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, діючи в межах коштів, передбачених на утримання органів виконавчої влади (пп. 9-1 ст. 116 Конституції України).

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» від 17.03.2011 № 3166-VI (далі — Закон № 3166)  систему центральних органів виконавчої влади складають міністерства та інші центральні органи виконавчої влади.

Законом № 3166 визначено, що міністерство є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику в одній чи декількох визначених Кабінетом Міністрів України сферах. Центральні органи виконавчої влади утворюються для виконання окремих функцій з реалізації державної політики як служби, агентства, інспекції (ч. 1 ст. 6, ч. 1 ст. 16 Закон № 3166).

Визначення завдань та функцій (в т. ч. у сфері контролю та нагляду), конкретизація повноважень міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади є предметом регулювання положення про цей орган, яке відповідно до частини третьої статті 3 Закону № 3166 затверджується Кабінетом Міністрів України.

До відома

Система центральних органів виконавчої влади визначена постановою Кабінету Міністрів України «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» від 10.09.2014 № 442, в якій відповідно до примітки визначено органи, що не здійснюють державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності.

додаток

Як повторно отримати критичність та перебронювати працівників на новий строк

Статті за темою

Усі статті за темою

Роль кадрової служби у забезпеченні ефективності компанії

Кадрова служба — це стратегічний елемент успішної компанії. Вона формує команду, розвиває її та створює умови для високої результативності. Ефективність HR-функції можна забезпечити лише через системний аналіз кадрових процесів та регулярну оцінку її роботи. Компанії, що приділяють увагу професійному управлінню персоналом, отримують стійкі конкурентні переваги, підвищену продуктивність та позитивний імідж роботодавця
1544

Обов’язок інформувати про вакансії працівників, які працюють за строковим договором: як реалізувати

Як саме роботодавець має інформувати працівників, що працюють за строковими договорами про можливість укласти безстроковий договір, роз'яснюємо у статті
5578

Електронні інструменти кадровика: Резерв+, е-кадри, звітність до Держпраці

Сучасна кадрова робота стрімко переходить у цифровий формат. Воєнний стан, державний контроль і зростаючі вимоги до збереження даних роблять електронні інструменти кадровика не просто зручністю, а необхідністю. Паперові журнали, картки й накази більше не відповідають темпам сьогодення — на зміну їм приходять цифрові кадрові сервіси та електронна кадрова система, що автоматизують рутину, мінімізують ризики помилок і забезпечують надійне зберігання даних. Усе про цифрові інструменти для кадровика — у статті
228

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
557380

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
132263

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді