Мін’юст роз’яснив, які державні органи мають право відправляти працівників у відпустки без збереження зарплати

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Міністерство юстиції України у листі від 01.10.2014 № 494-0-2-14/7.2 роз’яснило, які державні органи мають право відправляти працівників у відпустки без збереження заробітної плати відповідно до пункту 6-6 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» від 06.01.2014 № 719-VII

Міністерство юстиції України у листі від 01.10.2014 № 494-0-2-14/7.2 роз’яснило, які державні органи мають право відправляти працівників у відпустки без збереження заробітної плати відповідно до пункту 6-6 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» від 06.01.2014 № 719-VII (далі — Закон).

Керівникам центральних органів виконавчої влади, які здійснюють контроль та нагляд у відповідних галузях і сферах та центральних органів виконавчої влади, виконання функцій яких можуть здійснювати відповідні міністерства, з метою забезпечення скорочення видатків, передбаченого цим Законом, здійснити заходи, в т. ч. щодо надання працівникам відпусток без збереження заробітної плати. Крім того, керівникам зазначених центральних органів виконавчої влади мають право у межах бюджетних призначень без згоди та попередження працівників надавати їм відпустки без збереження заробітної плати на визначений цими керівниками термін (п. 6-6 Прикінцевих положень Закону).

Тож, частиною другою статті 6, частиною другої статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Кабінет Міністрів України утворює, реорганізовує та ліквідовує відповідно до закону міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, діючи в межах коштів, передбачених на утримання органів виконавчої влади (пп. 9-1 ст. 116 Конституції України).

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» від 17.03.2011 № 3166-VI (далі — Закон № 3166)  систему центральних органів виконавчої влади складають міністерства та інші центральні органи виконавчої влади.

Законом № 3166 визначено, що міністерство є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику в одній чи декількох визначених Кабінетом Міністрів України сферах. Центральні органи виконавчої влади утворюються для виконання окремих функцій з реалізації державної політики як служби, агентства, інспекції (ч. 1 ст. 6, ч. 1 ст. 16 Закон № 3166).

Визначення завдань та функцій (в т. ч. у сфері контролю та нагляду), конкретизація повноважень міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади є предметом регулювання положення про цей орган, яке відповідно до частини третьої статті 3 Закону № 3166 затверджується Кабінетом Міністрів України.

До відома

Система центральних органів виконавчої влади визначена постановою Кабінету Міністрів України «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» від 10.09.2014 № 442, в якій відповідно до примітки визначено органи, що не здійснюють державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності.

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
130611

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
23423

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8497

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
695

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
707

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді