Пояснення надали юрист із трудового права, сертифікований експерт із військового обліку Юлія Видиборець та начальник групи організації бронювання військовозобов'язаних мобілізаційного управління Головного управління персоналу Генштабу ЗСУ Андрій Бобков.
Чи правомірне при перевірці зауваження ТЦК, що відповідальний за військовий облік не підвищив кваліфікацію
Підвищення кваліфікації відповідальних за ведення військового обліку стало обов’язковим і має відбуватися не рідше одного разу на п’ять років. Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затверджений постановою КМУ від 30.12.2022 № 1487 (далі — Порядок), встановив вимоги до способу підвищення кваліфікації. Навчання має відбуватися в закладі освіти (які вимоги висуваються до таких закладів, розповіли наші експерти).
У 2023 році заклади освіти тільки почали погоджувати свої навчальні програми з Генштабом ЗСУ. Перші випускники отримають документи про підвищення кваліфікації вже влітку.
Проте зауваження ТЦК про відсутність підвищення кваліфікації правомірне, якщо воно стосувалося змісту наказу про стан військового обліку. Накази (розпорядження) про стан військового обліку за минулий рік та завдання на наступний рік (абз. 4 п. 72 Порядку) — зокрема, і стосовно підвищення кваліфікації — видають щороку до 1 лютого.
Водночас остаточно потребу в підвищенні кваліфікації визначають до 1 жовтня, щоб спланувати витрати на навчання.
Зверніть увагу, що саме обов’язкові реквізити надають документу юридичної сили та доказовості
Преміювання працівників — це ефективний інструмент мотивації персоналу, який дозволяє стимулювати працівників до досягнення кращих результатів та підвищення продуктивності. Правильно побудована система преміювання сприяє створенню позитивного робочого клімату, підвищенню лояльності працівників та загальному успіху підприємства.
Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру та здійснює розрахунок середньосписочної чисельності працівників. Наш калькулятор середньооблікової кількості працівників допоможе обрахувати таку кількість за вибраний період часу.
Номенклатура справ 2026 — це систематизований перелік справ, які створюються у діяльності підприємства, установи чи організації протягом року. Вона є основою для правильного ведення діловодства, архівування та забезпечення збереженості документів
В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті