Електронна версія трудової книжки формується на основі даних з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Це — інформація, яку надали Пенсійному фонду роботодавці, застраховані особи, фізособи-підприємці та самозайняті особи. Після того, як ПФУ перевіряє цю інформацію, її вносять до реєстру.
Працюємо з трудовими книжками під час воєнного стану
Переглянути інформацію щодо себе громадяни можуть онлайн. Для цього потрібно:
- увійти до особистого кабінету на вебпорталі ПФУ;
- обрати в лівому боковому меню пункт «Електронна трудова книжка».
Таким чином, можна переглянути інформацію про час та місце роботи або про причину припинення трудових відносин. Також громадяни можуть знайти відскановані копії документів у розділі «Відцифрована ЕТК».
Важливо, що для входу на портал можна використовувати декілька інструментів:
- КЕП (кваліфікований електронний підпис);
- BankID (дані банківської картки);
- ЕПП (електронне пенсійне посвідчення);
- «Дія.Підпис».
У Пенсійному фонді закликали громадян не лише перевіряти дані, а й за потреби самостійно потурбуватися про завантаження сканкопії трудової книжки на портал відомства.
За матеріалами Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці
Буде помилкою вказати у трудовій, що працівницю прийняли за строковим трудовим договором на час відпустки з вагітності та пологів. Як тоді зробити правильний запис?
Запис про звільнення за власним бажанням в трудовій книжці повинен відображати точне формулювання законодавчої норми про звільнення з цієї причини. Які варіанти запису про звільнення за власним бажанням можуть бути та зразки таких записів, — у статті.
Згода на обробку персональних даних для передання сканкопіїї трудової книжки на перший погляд є важливим кроком у процесі забезпечення відповідності законодавству та захисту особистої інформації. Однак чи потрібна згода на обробку персональних даних для сканкопіїї трудової сьогодні та яку форму вона має, — читайте у статті.
Аудит трудових книжок слід проводити, зокрема, коли на роботу оформився новий кадровик та перед тим як подавати скановані копії трудових книжок для оцифрування до Пенсійного фонду. Детально про випадки проведення аудиту трудових книжок та про дії роботодавця і працівника у разі втрати трудової книжки читайте у статті.
Ситуація з практики: на підприємстві працюють лише дві особи — директор та головний бухгалтер. Чи має право директор сам внести запис до своєї трудової книжки про прийняття на роботу? Як має бути сформульований такий запис?