Детально про електронну трудову книжку

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Що потрібно знати роботодавцям і працівникам

Детально про електронну трудову книжку

З 10 червня 2021 року в Україні офіційно діють електронні трудові книжки

Як перейти на електронні трудові книжки

Що таке електронна трудова книжка

Це цифровий аналог паперової трудової книжки. Її впровадили, щоб удосконалити облік трудової діяльності українців, зменшити паперовий документообіг і пов’язані з цим ризики втрати чи пошкодження документів.

Сучасна система дасть змогу працівникам будь-коли перевірити свій страховий стаж, а в майбутньому – автоматично вийти на пенсію без візиту до ПФ.

Детально про електронну трудову книжку
Ірина Житковакерівник групи експертів Експертус Кадри
Одне з найпопулярніших запитань, що надходять до нашої редакції

Що змінилося

Відтепер кожен роботодавець зобов’язаний надавати відомості про трудову діяльність своїх найманих працівників в електронному форматі:

  • робити записи про прийняття на роботу,
  • переведення чи звільнення,
  • строкову військову службу та інші події, які раніше фіксувалися в паперовій формі.

У працівників і роботодавців є п’ять років для оцифрування трудових книжок. Після перевірки даних із боку ПФ та їхнього внесення до Реєстру застрахованих осіб Держреєстру загальнообов’язкового державного соцстрахування буде сформований кінцевий варіант електронної трудової книжки. З того моменту паперова версія буде непотрібна і зможе зберігатися в працівника або вестися паралельно з електронною версією, якщо цього забажає працівник.

Як працювати з паперовими трудовими після 10.06.2021

Де знайти електронну трудову книжку

Увійдіть до особистого кабінету на порталі електронних послуг ПФ.

Авторизуйтеся зручним для вас способом:

  • За кваліфікованим електронним підписом (КЕП), який можна отримати в Державній податковій службі, акредитованому центрі сертифікації ключів, а також у деяких банках: ПриватБанк, Укрсиббанк, ПУМБ, Альфа-Банк, Креді Агріколь Банк тощо.

  • За логіном і паролем – для цього необхідно зареєструватися на порталі за допомогою коду, отриманого в територіальних органах ПФУ за наявності паспорта, ідентифікаційного коду та відповідної заяви.

  • Через сервіс ID.GOV.UA, який передбачає ідентифікацію за ЕЦП, за мобільним телефоном (Mobile ID) або наявності рахунку в одному з 27 банків України (Bank ID).

Детально про електронну трудову книжку

Хто може вносити інформацію

Відомості про трудову діяльність можуть вносити самі працівники та/або їхні роботодавці. Для цього необхідно мати скановані кольорові копії усіх сторінок трудової книжки у хронологічному порядку та відповідних документів, до яких внесено записи з оригіналів трудової або інших документів, що підтверджують стаж.

  • Якщо ви найманий працівник

Щоб перевірити записи про ваші трудові відносини, оберіть у меню зліва розділ «Електронна трудова книжка».

Якщо ви його не бачите, натисніть на власні ПІБ у меню вгорі.

Детально про електронну трудову книжку

Увага! В електронній трудовій книжці наразі є дані за основним місцем роботи, починаючи з 2004 року


На вебпорталі ПФ страховий стаж розраховується з 1 січня 2004 року, що пов’язано з ухваленням Закону «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 №1058-IV, який запровадив поняття «страховий стаж». До цього стаж вважався трудовим. Зарахування стажу до 01.01.2004 здійснюється на підставі записів у трудовій книжці та інших документів.


Для цього перейдіть у розділ «Комунікації з ПФУ» і оберіть пункт «Відомості про трудові відносини». Тут можна додати скан-копії документів або створити електронний запис, до якого додаються скановані копії документів, на підставі яких створюється запис.

Детально про електронну трудову книжку

  • Якщо ви роботодавець

Щоб внести дані про найманого працівника, прогорніть сторінку нижче й оберіть розділ «Відомості про трудові відносини робітника». Тут ви можете завантажити скан-копії паперових документів.

Детально про електронну трудову книжку

Детально про електронну трудову книжку
Ірина Житковакерівник групи експертів Експертус Кадри
Консультація ураховує всі зміни і допоможе: оформити відпустку матері чи батьку; замінити відсутнього працівника; припинити та оформити відпустку знову; вивести на роботу працівника після закінчення відпустки.

Скан-копії яких документів потрібно надавати

До електронної трудової книжки треба завантажити всі документи, що впливають на розрахунок стажу. Окрім трудової книжки, це можуть бути:

  • документи про набуття освіти,
  • свідоцтво про народження дитини (для жінок),
  • військовий квиток та інші документи.

Наприклад, до 2004 року до трудового стажу враховувалося навчання у закладах вищої освіти на денній формі. Якщо маєте диплом за відповідні роки, заскануйте і додайте до системи.

Після відправлення кольорових скан-копій фахівці територіальних органів ПФ звірять їх із даними в Реєстрі застрахованих осіб, і оцифрують те, чого бракуватиме.

Як надавати батькові відпустку при народженні дитини

Чи потрібно ФОП робити запис в електронній трудовій книжці

Так, якщо ви маєте найманих працівників і вносите дані про них.

Щодо власної підприємницької діяльності жодних записів в електронній трудовій книжці робити не потрібно. ПФУ рекомендує ФОП подати через персональний кабінет скан-копії:

  • витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію ФОП, або
  • довідки з Державної податкової служби про облік як суб’єкта підприємницької діяльності.

За матеріалами Управління Держпраці в Сумській області

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
82

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
195

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
233

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
14948

День кадровика в Україні

У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.
9954

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді