1 жовтня Україна перейшла на електронну форму листків непрацездатності.
Е-лікарняні: ґайд для кадровика
«Нарешті незграбний бюрократичний спадок, який ми мали ще з 1937 року у вигляді папірця з купою печаток, відійшов у минуле. Це XXI сторіччя. Україна послідовно в кожній сфері переходить до режиму «paperless», тобто «без паперів». Це пріоритет, визначений Президентом України, який реалізовується Урядом.
І це крок назустріч людям. Більше не потрібно стояти в чергах за «ще отим прямокутним штампиком», не потрібно хвилюватись, чи виплатять лікарняні, якщо в лікарняному помилка або якщо не можеш донести його до бухгалтерії.
До сьогодні людина мала відвідувати лікарів для отримання, продовження, закриття паперового листка непрацездатності. А це - прийом у лікаря, черга «за печаткою», в окремих випадках - візит до ПФУ для отримання довідки про стаж. Потім отриманий листок людина мала здати своєму роботодавцю, відвідавши кадрову службу та бухгалтерію. Якщо термін непрацездатності продовжувався, а людина обмежена в пересуванні, то отримання виплат за лікарняним доводилось відтерміновувати», – коментує Міністр соціальної політики Марина Лазебна.
Е-лікарняний сумісника: роз’яснення ФСС
Вона додала, що нова система усуває всі ці складнощі для людини. Оформлення документів відбувається автоматично, як і інформаційний обмін між закладом охорони здоров’я, ПФ, роботодавцем та ФСС.
«Відтепер лікарі лікують, люди одужують, роботодавці бачать, що працівники на лікарняному від першого дня, документи обробляються автоматизовано, і людина отримує виплати без зайвих затримок. Також це крок назустріч лікарям. До сьогодні лікар був змушений займатись невластивою для нього бюрократичною роботою - оформленням листків непрацездатності. Нова система чітко розділяє медичну і соціальну складові. За такої моделі лікар лікуватиме пацієнтів, а оформлення листків непрацездатності відбуватиметься на соціальній стороні», – підкреслила Міністр.
За її словами, ПФ як адміністратор Електронного реєстру листків непрацездатності в період перехідної моделі, яка розпочалася з червня цього року, автоматизував процес формування е-лікарняного та адресування його для оплати роботодавцям та ФСС.
У середньому ПФ щоденно опрацьовує близько 30 тисяч медичних висновків про тимчасову непрацездатність.
ФСС прийняв до оплати 94 тисячі електронних листків непрацездатності на суму майже 154 млн гривень.
Таким чином, запровадження електронного лікарняного забезпечує:
- Для працівників – можливість отримати документ про непрацездатність лише за одне відвідування лікаря. Електронний листок непрацездатності не потрібно «закривати» і йти лише заради цього в заклад охорони здоров’я.
- Для лікарів – суттєве спрощення документального засвідчення тимчасової непрацездатності.
- Для роботодавців – можливість належної організації праці. Бухгалтер і керівник бачать у своєму кабінеті страхувальника на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду інформацію про сформований електронний лікарняний з першого дня тимчасової непрацездатності свого працівника.
Завдяки запровадженій системі підвищується ефективність контролю за обґрунтованістю видачі та продовження листків непрацездатності.
У рамках цієї системи контроль здійснюватиметься на основі ризик-орієнтованих підходів шляхом аналізу даних з електронних систем охорони здоров’я, ФСС та ПФ.
«Окремо хочу зазначити, що, безумовно, як і до будь-чого нового, до порядку роботи цієї системи буде велика кількість запитань. Ми готові до таких запитань. Для відповідей на будь-які запитання стосовно порядку роботи системи електронних листків непрацездатності від працівників системи охорони здоров’я, роботодавців або застрахованих осіб працюють кол-центри Пенсійного фонду та Фонду соціального страхування», – підкреслила Марина Лазебна.
За матеріалами Урядового порталу