Фахівці ФСС відповіли на поширені запитання по е-лікарняним

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Завчасно перевіряйте персональні дані

Фахівці ФСС відповіли на поширені запитання по е-лікарняним

З початку впровадження е-лікарняних створили 2,5 мільйона медвисновків, а правила роботи з електронними листками непрацездатності унормували.

Як працювати з е-лікарняними

26 жовтня відбулась зустріч із членами Американської торгівельної палати з теми впровадження електронних лікарняних.

Представники ФСС надали актуальні рекомендації по роботі з електронними лікарняними і відповіли на запитання учасників.

Помилки при формуванні е-лікарняних

Електронні листки непрацездатності формуються на підставі медвисновку про тимчасову непрацездатність для тих пацієнтів, які ідентифіковані як застраховані особи. Бувають випадки, коли е-лікарняний не створюється – найчастіше це пов’язано із помилками в персональних даних. Інформація щодо пацієнта вноситься у медвисновок автоматично і співпадає з даними, зазначеними у декларації із сімейним лікарем. Якщо персональні дані пацієнта, які зазначені у декларації, не співпадуть із даними у реєстрі застрахованих осіб – е-лікарняний не створиться.

Часто такі помилки пов’язані із застарілою інформацію, яку застраховані особи та їх роботодавці вчасно не оновили (наприклад, при зміні прізвища), а також різними варіантами написання ПІБ (наприклад, Наталя і Наталія).

Тому, працівникам важливо слідкувати за актуальністю своїх персональних даних і завчасно перевіряти правильність внесеної інформації. Про всі зміни потрібно оперативно повідомляти лікаря і роботодавця.

Які статуси має е-лікарняний

Оплата е-лікарняних працівникам, які продовжували роботу

Сьогодні у разі створення медвисновку електронний лікарняний сформується автоматично. В окремих випадках працівники, для яких було створено е-лікарняний, можуть продовжувати роботу. Так відбувається, наприклад, коли працівник відвідав лікаря для консультації або проведення діагностики, однак фактично не втратив працездатність. За такими е-лікарняними допомога по тимчасовій втраті працездатності не призначається, адже працівник продовжував роботу і не втрачав заробіток за цей період.

Як оплачувати е-лікарняний у зв’язку з карантином

Перетинання періодів тимчасової непрацездатності в різних е-лікарняних

Період непрацездатності працівника визначається в медвисновку та відображається в е-лікарняному. Проте, якщо до електронної системи охорони здоров’я надходить інший медичний висновок і періоди непрацездатності перетинаються, тривалість е-лікарняних може бути скорочена.

Три найчастіші причини скорочення:

  • коли новий медвисновок створено в межах одного випадку непрацездатності;
  • коли новий медвисновок не пов’язаний із попереднім, але засвідчує непрацездатність в межах тієї ж категорії;
  • коли новий медичний висновок засвідчує початок іншого страхового випадку з іншої категорії причин непрацездатності.

Функціонування паперових лікарняних

З першого жовтня усі заклади охорони здоров’я перейшли на створення медичних висновків замість видачі паперових лікарняних. Однак існують чотири виключення, у разі яких пацієнту видадуть паперовий листок непрацездатності:

  • продовження лікарняних, які було видано на папері до 01.10.2021;
  • технічні помилки, які призвели до неможливості формування е-лікарняного, та які не усунули упродовж 7 днів;
  • помилки при створенні медичного висновку та спливу строку (7 днів), протягом якого лікар мав можливість внести зміни;
  • а також у разі всиновлення новонародженої дитини.

Затримки в оплаті е-лікарняних

У зв’язку із зростанням кількості лікарняних листків (як паперових, так і електронних), які передаються до Фонду на оплату, а також через системне зменшення упродовж декількох років відсотку частки ЄСВ, яка направляється до бюджету ФССУ (загалом майже на 5%, що у грошовому еквіваленті розрахунково дорівнює близько 16 млрд грн недоотриманих коштів), сьогодні наявні затримки у фінансуванні матеріального забезпечення.

Потреба у видатках перевищує доходи від частки ЄСВ упродовж усього 2021 року та корелює із зростанням сум допомог за лікарняними листками, виданими в разі лікування від COVID-19. Наприклад, за підсумками вересня перевищення потреби у видатках на виплати і медико-соціальні послуги над фактичними доходами від частки ЄСВ, з якої складається бюджет Фонду, склало 2,2 мільярда гривень.

Дата фінансування допомог за лікарняними листками залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку.

За матеріалами ФСС

Штрафи 2022

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
98

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
206

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
234

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
14980

День кадровика в Україні

У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.
10137

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді