З 01 грудня 2021 року почнуть діяти основні норми Закону України «Про реалізацію публічних електронних послуг з реєстрації та декларування місця проживання в Україні» від 05.11.2021 № 1871-ІХ (законопроект від 05.05.2021 № 5463, далі — Закон № 1871).
Які документи подають при прийнятті на роботу
Нагадаємо, що Закон № 1871:
- врегульовує відносини у сфері публічних і електронних публічних послуг з реєстрації та декларування місця проживання (перебування) фізичних осіб в Україні, порядок їх надання та обмін даними в електронних реєстрах, базах даних та порядок їх обробки;
- визначає перелік документів та відомостей, необхідних для декларування / реєстрації місця проживання;
- забороняє вимагати інших, ніж передбачені цим Законом, документів.
Якщо військовозобов’язаний або резервіст декларуватиме або реєструватиме місце проживання в електронній формі, терцентри комплектування та соціальної підтримки братимуть на військовий облік та зніматимуть з нього за відомостями у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Відповідних змін зазнає стаття 37 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» від 25.03.1992 № 2232-XII.
До персональних даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста відноситимуть унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) (ст. 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів» від 16.03.2017 № 1951-VIII зі змінами).
Місце проживання або перебування, зареєстроване до початку дії Закону № 1871, не підлягає повторній реєстрації чи декларуванню. Підтверджуватимуть відомості про місце проживання:
- паспорт громадянина України, виготовлений у формі книжечки;
- паспорт громадянина України або паспорт громадянина України для виїзду за кордон у формі е-паспорта або е-паспорта для виїзду за кордон;
- витяг з реєстру територіальної громади.
З 1 грудня на порталі Дія стартує масштабне бета-тестування декларування місця проживання онлайн. Для участі у тестуванні потрібно вказати в анкеті на порталі:
- податковий номер заявника та власників/співвласників житла;
- КЕП заявника та власників/співвласників житла.
Право власності на житло має бути внесено до Реєстру нерухомості. Заявник — старший 14 років.
Раніше послуга була доступна тільки у семи містах, а зараз розробники масштабують її майже на всю країну, крім Дніпра, Одеси, Чернівців, Миколаєва та Херсона. Для мешканців цих міст така послуга буде доступна трохи згодом.
експерт Експертус Кадри