Робота на відкритому морозному повітрі: тонкощі організації

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Детально від Держпраці

Як організувати роботу на відкритому повітрі під час морозів

Виконання робіт в зимовий період вимагає особливої уваги від керівників підприємств, організацій, установ, безпосередніх керівників робіт та й самих працівників. В цей час усі стикаються з декількома додатковими небезпечними факторами. Найбільше у зоні ризику перебувають працівники, котрі виконують роботи на відкритому повітрі.

Як організувати роботу на відкритому повітрі під час морозів

Низька температура, висока вологість повітря, слизька поверхня, додатковий одяг, який знижує рухливість і реакцію – фактори, які значно підвищують ризики травмування працівників:

  • обмороження,
  • падіння під час пересування,
  • травмування внаслідок падіння з даху бурульок або снігу тощо.

Роботодавцям слід вжити усіх можливих заходів для попередження випадків травматизму:

  • забезпечити формування пішохідних доріжок, проїздів та стоянок автотранспортних засобів на території підприємств, установ та організацій. При наявності снігового покриття своєчасно проводити роботи з прибирання та посипання речовинами, що запобігають ковзанню під час ожеледиці;
  • безпечно та своєчасно організувати роботи з прибирання снігово-льодяних утворень з дахів будівель та споруд, при неможливості проведення зазначених робіт — виключити доступ працівників до небезпечних дільниць;
  • організувати заходи по збереженню тепла в виробничих приміщеннях з метою дотримання вимог діючих санітарних норм;
  • забезпечити працівників необхідним теплим спецодягом та іншими засобами індивідуального захисту;
  • надавати перерви для обігріву та відпочинку, а за певних несприятливих погодних умов і зовсім припиняти роботу надворі;
  • проводити з працівниками роз’яснювальну роботу з питань охорони праці щодо вимог безпеки та особистої уваги під час руху по території підприємства та міста у зв’язку з виконанням функціональних обов’язків по затвердженому маршруту, окремо з водіями автотранспортних засобів, щодо особливої пильності в ускладнених зимових погодних умов;
  • автомобілі, трактори та інші самохідні машини, призначені для використання в зимових умовах, повинні мати утеплену кабіну, справну систему обігріву та бути обладнані системою запуску двигуна з кабіни. Для виконання робіт далеко від населених пунктів і проїжджих доріг при температурі нижче -20°С, а також під час хуртовини та снігопаду необхідно направляти одночасно не менш двох водіїв. Перед виїздом автотранспортні засоби повинні бути повністю заправлені пальним;
  • з урахуванням конкретних умов роботи (малонаселена місцевість, погані погодні та дорожні умови) працівники повинні бути навчені прийомам надання першої долікарської допомоги.

За матеріалами Управління Держпраці в Житомирській області

Зміни до Закону Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66517

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
213

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
324

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
358

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15434

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді