Відстрочка від мобілізації в умовах воєнного стану

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Умови та документи для отримання

Як працівнику отримати відстрочку від призову в ТЦК

До мобілізації на військову службу не підлягають:

  • військовозобов’язані, які мають на утриманні 3 дітей і регулярно платять аліменти;
  • військовозобов’язані, які мають дитину віком до 18 років, якщо другий з батьків помер, позбавлений батьківських прав, визнаний зниклим безвісти, ув’язнений, а також коли особа самостійно виховує та утримує дитину за рішенням суду;
  • військовозобов’язані, які виховують дитину з інвалідністю до 18 років;
  • військовозобов’язані, які виховують важкохвору дитину;
  • військовозобов’язані, які утримують повнолітню дитину з інвалідністю І чи ІІ групи;
  • військовозобов’язані, які утримують усиновлену дитину до 18 років;
  • один з подружжя, хто виховує дитину, якщо другий служить;
  • військовослужбовці, які постійно доглядають хворих близьких;
  • опікун особи, визнаної судом недієздатною;
  • які мають дружину (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю I, II або III групи;
  • військовозобов’язані, які мають на утриманні батьків (своїх чи дружини) з інвалідністю І чи ІІ групи;
  • рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки,які доглядають особу з інвалідністю І або ІІ групи;
  • викладачі та вчителі, наукові, науково-педагогічні працівники на 0,75 ставки і більше;
  • студенти денної чи дуальної форми навчання;
  • звільнені з полону.

Заяву необхідно подати голові комісії ТЦК. До заяви додати документи або засвідчені копії, що підтверджують право на відстрочку.

Комісія має розглянути заяву протягом семи днів з дати її отримання.

Якщо комісія звертається до держорганів по додаткову інформацію, то термін може бути продовжений. 

Результати повідомлять заявнику телефоном, електронною поштою або поштою на наступний день після ухвали. Якщо рішення позитивне — мають надати довідку із зазначенням строку відстрочки.

У разі відмови — повідомити письмово із зазначенням причин відмови. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.

За інформацією Міністерства юстиції України

додаток

Як повторно отримати критичність та перебронювати працівників на новий строк

Статті за темою

Усі статті за темою

Працівники за кордоном і Резерв+: облік та нюанси

Масовий виїзд працівників за межі України створив нові виклики для роботодавців, особливо у сфері військового обліку. Навіть якщо співробітник працює дистанційно або тимчасово перебуває за кордоном, обов’язки підприємства вести військовий облік працівників за кордоном залишаються незмінними. Запровадження електронної системи «Резерв+» суттєво змінило підхід до обліку військовозобов’язаних, і кадровикам необхідно розуміти, як вести облік військовозобов’язаних за кордоном, щоб уникнути порушень
739

Робота під час повітряної тривоги

Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
10710

Як перевірити актуальність даних у Резерв+ перед звітністю

Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
506

Що таке «Резерв+» і як кадровику працювати з цією системою

В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
3800

Взаємодія підприємства з ТЦК: типові запити та як правильно відповідати

У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
6139

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді