Відповідь

Роботодавець веде військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі паспорта громадянина України та військово-облікового документа (ВОД; п. 20 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ від 30.12.2022 № 1487; далі — Порядок).
Відомості, що зазначені у ВОД громадянина, який перебуває на військовому обліку ЗСУ або був виключений із такого обліку, повинні відповідати відомостям в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів (далі — Реєстр; абз. 1 п. 3 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ від 16.05.2024 № 559; далі — Порядок № 559, Постанова № 559).
Якщо у ВОД відсутня інформація, зокрема про наявність відстрочки, про це вказують у повідомленні про призначення на посаду / звільнення з посади (далі — Повідомлення), яке надсилають до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувального органу (прим. 1 дод. 5 до Порядку).
Як повідомити про відсутність відомостей у ВОД
Роботодавець може одночасно використовувати чинні ВОД, щоб забезпечити повноту і достовірність даних у списках персонального військового обліку (далі — Списки). Тож у графі 9 Списків зазначайте реквізити ВОД і в паперовій, і в електронній формах (Резерв ID).
В умовах воєнного стану питання військового обліку набуває особливої актуальності. Кожне підприємство, установа чи організація зобов’язані забезпечувати належне ведення військово-облікових документів та взаємодіяти з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП). Саме тому план роботи з військового обліку на 2026 рік є обов’язковим для кадрової служби. Він дозволяє систематизувати всі заходи, контролювати своєчасність виконання завдань і бути готовими до перевірок
Керівники підприємств мають подавати до ТЦК за місцем знаходження щороку до 20 червня та 20 грудня інформацію про наявність транспортних засобів і техніки, їх технічний стан, а також про громадян, які працюють на підприємствах на таких транспортних засобах і техніці.
Ведення військового обліку — обов'язкова умова діяльності підприємства будь-якої форми власності. Порядок військового обліку до цього часу викликає низку питань у зв’язку з динамічністю законодавства у цій сфері. Матеріал стане вашим путівником під час організації військового обліку на підприємстві з нуля, адже містить усі головні, як законодавчі, так і практичні положення про військовий облік для ведення обліку військовозобов'язаних
Військовий облік працівників — це одна з обов’язкових функцій роботодавця. Кадровики відповідають за те, щоб усі призовники, військовозобов’язані та резервісти були належним чином поставлені на облік, а дані про них — своєчасно оновлювалися. Як вести військовий облік працівників онлайн? Чи повністю електронна форма військового обліку замінила паперовий військовий облік? Усе про облік військовозобов’язаних в електронному вигляді — у статті
В умовах воєнного стану в Україні актуальність належного ведення військового обліку значно зросла. Відповідальність за цей напрям роботи на підприємстві або в установі несе спеціально призначена особа — інспектор з військового обліку. Саме для такої посадової одиниці має бути розроблена чітка посадова інструкція, яка регламентує її обов’язки, права та відповідальність. Посадова інструкція відповідального за військовий облік на підприємстві — у статті, залишилось тільки скачати.