Положення про оплату праці та преміювання відсутні на підприємстві: чи вважається порушенням
Запитання
Чи вважається порушенням відсутність на підприємстві Положення про оплату праці та преміювання, якщо умови оплати праці передбачені у Колективному договорі?
Відповідь
Стаття 97 КЗпП визначає, що підприємства, установи, організації самостійно встановлюють форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат.
Також цією статтею встановлено й те, в якому локальному акті організації мають бути визначені ці умови, а саме — у колективному договорі (з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами).
Вам стане у пригоді — Положення про преміювання працівників: правила складання та зразок
На необхідність визначення умов оплати праці в колективному договорі наголошується і у статтях 15, 17, 18 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР.