Кабмін затвердив нову редакцію Порядку проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, затвердженого постановою КМУ від 25.03.2015 № 171 (далі — Порядок) своєю постановою від 27.08.2022 № 959.
Ситуації на підприємствах України змінюються щодня: оформленя дистанційної роботи, призупинення трудових договорів, увільнення мобілізованих працівників. У кадровиків голова йде обертом від нововведень в законодавстві. Як організувати роботу, щоб після перемоги не наразитися на штрафи?
Оновлений Порядок:
- визначає підстави, за якими запит про проведення спецперевірки можуть повернути кандидату без розгляду;
- передбачає можливість взаємодії та обміну відомостями про претендента на посаду між органами (підрозділами), які її проводять, в електронній формі;
- встановлює особливості проведення спецперевірки:
- кандидатів на посади, перебування на яких становить державну таємницю;
- співробітників кадрового складу розвідувальних органів;
- кандидатів, які займають посади, перебування на яких пов’язане з державною таємницею, та/або посади співробітників кадрового складу розвідувальних органів, або звільнені з таких посад.
Відповідальні органи зможуть відмовити в призначенні на посаду, якщо кандидат:
- подав підроблені документи або неправдиві відомості;
- відобразив в електронній декларації недостовірні відомості на суму понад 100 прожиткових мінімумів (227 тис грн для декларації за 2021 рік);
- належить до переліку люстрованих осіб, — до особи застосовуються заборони, передбачені частиною 3 або 4 ст. 1 Закону України «Про очищення влади»;
- не перебуває на військовому обліку за місцем проживання або ухиляється від військового обліку, якщо є призовником, військовозобов’язаним чи резервістом;
- має громадянство іноземної держави.
Нагадаємо, що спецперевірку проводять стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком (ч. 1 ст. 56 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII, далі — Закон № 1700). Щоби з’ясувати чи можна призначити відповідного кандидата на певну посаду, державні органи проводять спецперевірку з питань, які віднесено до їх компетенції (ч. 4 ст. 57 Закону № 1700).
НАЗК проводить спецперевірку щодо достовірності відомостей, зазначених особою у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за минулий рік (п. 3 ч. 4 ст. 57 Закону № 1700).
У період дії воєнного стану або стану війни будь-які перевірки щодо своєчасності та повноти подання будь-яких звітів чи документів звітового характеру уповноваженими органами не здійснюються (п.п. 4 п. 1 Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» від 03.03.2022 № № 2115-IX).
Отже, НАЗК розпочне спецперевірки за оновленим Порядком після того, як воєнний стан припинять або скасують.
За матеріалами Урядового порталу та НАЗК
Воєнний стан в Україні став підставою для масштабних змін в трудовому законодавстві. Команда Експертус Кадри знає, в яких непростих умовах опинились кадровики, тож готує масштабну професійну подію на підтримку своїх колег. Обирайте найзручніший для вас формат участі та долучайтеся до кадрової події року