Посадові та робочі інструкції: як скласти, затвердити, ознайомити
Щоб забезпечити єдиний підхід при розробленні, оформленні, перегляді, внесенні змін і зберіганні посадових інструкцій посадових ОМС, які призначаються відповідним сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України, НАДС розроблено Методичні рекомендації щодо роботи з посадовими інструкціями посадових осіб місцевого самоврядування (затверджені наказом НАДС від 18.07.2022 року № 58-22) (далі — Методичні рекомендації).
Для зручності внесення відповідної інформації у кожен розділ посадової інструкції посадовців ОМС відповідно до Методичних рекомендацій, НАДС напрацювало декілька рекомендованих форм посадових інструкцій посадових осіб місцевого самоврядування за напрямками роботи (юрист, бухгалтер, економіст тощо):
- начальник відділу звернень громадян та документообігу;
- начальник юридичного відділу;
- головний спеціаліст відділу з питань управління персоналом;
- адміністратор Центру надання адміністративних послуг;
- спеціаліст І категорії фінансового-економічного відділу;
- начальник відділу бухгалтерського обліку та звітності — головний бухгалтер;
- спеціаліст з інформаційних технологій загального відділу;
- головний спеціаліст відділу містобудування та архітектури;
- провідний спеціаліст відділу земельних відносин.
Важливо! Наведені рекомендовані форми посадових інструкцій посадових осіб місцевого самоврядування не є примірними чи типовими формами, а основні посадові обов'язки є найбільш поширені до відповідної посади.
Рекомендації щодо змісту розділів посадових і робочих інструкцій
Під час підготовки посадових інструкцій посадових осіб місцевого самоврядування у вашому органі НАДС рекомендує доповнювати, уточнювати та/або змінювати інформацію наведену у рекомендованих формах з урахуванням:
- положення про апарат (виконавчий апарат) ради, положення (регламент) про її виконавчий комітет, положення про виконавчий орган, положення про структурний підрозділ;
- рішення відповідної ради про розподіл повноважень між виконавчими органами (у разі наявності);
- правил внутрішнього трудового розпорядку;
- колективного договору;
- інших локальних документів (у разі наявності).
За матеріалами НАДС
Підвищення кваліфікації онлайн ➤ Організація кадрової роботи з дотриманням змін у законодавстві ➤ Оптимізація витрат на персонал без зауважень при перевірці ➤ Проведення кадрового самоаудиту та виправлення помилок