МОЗ планує оновити Порядок проведення медоглядів працівників певних категорій

Теми:
Автор
провідний експерт з трудового законодавства Експертус Кадри Цифрового видавництва Експертус, Київ
Новий Порядок реалізує частину зобов'язань України у рамках Угоди про асоціацію з ЄС

image85

Медичний огляд працівників: практичні аспекти проведення

СПО об’єднань профспілок України розмістило на своєму сайті проект наказу МОЗ «Про затвердження Порядку організації та проведення обов'язкових медичних оглядів працівників певних категорій».

Цим документом МОЗ планує:

  • затвердити новий Порядок організації та проведення обов'язкових медичних оглядів працівників певних категорій (далі Порядок);
  • визнати таким, що втратив чинність, Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затверджений наказом МОЗ від 21.05.2007 № 246.

У новому Порядку уточнили, що до працівників певних категорій належать:

  • працівники, які працюють в умовах дії шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища (шум, вібрація, забрудненість повітря робочої зони та робочих поверхонь шкідливими хімічними речовинами, іонізуючих та неіонізуючих випромінювань), важкості та напруженості трудового процесу;
  • працівники, які підпадають під вплив канцерогенів, мутагенів та/або біологічних агентів;
  • працівники, які зайняті на роботах, де є потреба в професійному доборі;
  • працівники, які мають змінний режим роботи із залученням до роботи у нічний час;
  • працівники віком до 21 року.

 

 

Обов'язкові медичні огляди проводять, щоб забезпечити систематичне динамічне спостереження за станом здоров'я відповідно до існуючих небезпек і ризиків, на які працівники наражаються або можуть наражатися в процесі роботи, а також щоб визначити стан здоров'я та професійну придатність працівника до виконання своїх професійних обов'язків без погіршення стану здоров'я протягом всієї трудової діяльності.

Порядок містить, серед іншого:

  • загальні вимоги до проведення попереднього, періодичного та позачергового медичних оглядів працівників;
  • основні засади з організації проведення обов'язкових медичних оглядів роботодавцем;
  • вимоги до медичної комісії з проведення медоглядів.

 

 

 

Роботодавець за свій рахунок забезпечує проведення відповідних оздоровчих заходів, зазначених у Заключному акті у повному обсязі та усуває причини, що призводять до професійних захворювань (отруєнь).

Працівників, які не пройшли обов'язковий медогляд в установлений строк, відсторонюють від роботи та не допускають до роботи працівників, яким за медичним висновком така робота протипоказана за станом здоров'я.

Роботодавець має право притягнути працівника, який ухиляється від проходження медогляду, до дисциплінарної відповідальності, та відсторонити його від роботи без збереження зарплати.

І працівник, і роботодавець можуть оскаржити результати медогляду можуть у відповідних медзакладах або у судовому порядку.

Олена Петровська

за матеріалами

СПО об’єднань профспілок України 

Щорічні додаткові відпустки за шкідливі умови та за особливий характер: кому, скільки та як надавати

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
67189

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
248

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
416

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
422

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15727

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді