5 справ, які слід зробити поки керівник у відпустці
На деяких підприємствах працівники вмикають режим «лагідний» доки керівник у відрядженні або у відпустці.
Щоб анекдот «У відпустку поїхав один директор, а відпочив весь колектив» не перетворився на трагікомедію, використайте час відсутності керівника собі на користь.
Маємо 5 порад, як провести його якнайліпше.
Тримайте темп
Улітку розв’язуйте якнайбільше робочих завдань, до яких «не доходили руки». Тоді восени, коли доручення і термінові справи сипатимуться безперервно, у вас буде «підготовлена база». Адже чергувати аврали й неробство — шкідливо для здоров’я. Такий режим забезпечує постійний стрес.
Знайдіть і з’їжте всіх своїх «жаб»
«З’їсти жабу» — означає виконати справу, яку давно треба було зробити. Фахівці з тайм-менеджменту люблять цитувати іспанське прислів’я: «Щоранку з’їдайте жабу». У кожного свої «жаби». Хтось ненавидить заповнювати табель обліку робочого часу, хтось на робочому місці прибирає раз на рік... А які «жаби» нагромадилися у вас?
Витратьте кілька годин і напишіть детальний список своїх «жаб», потім викреслюйте їх зі списку пункт за пунктом. Так за літо повністю розберетеся із завалами.
Створіть «подушку безпеки»
«Подушка безпеки» — це ті справи, які робите на випадок несприятливих подій, «для страхування».
Якщо трапиться збій у роботі корпоративної пошти, ризикуєте втратити важливі документи й важливу інформацію. Це може статися також, якщо не маєте звички розбирати поштові завали. Щоб запобігти неприємним наслідкам, копіюйте і зберігайте файли в надійному місці. Створіть на комп’ютері окремі папки, відсортуйте документи за типами, адресатами, темами тощо. Додатково скопіюйте їх, наприклад, на зовнішній жорсткий диск. Літо — добрий час, щоб розібратися з документами.
Станьте проактивною
Ви можете самі стати причиною своїх учинків, а не перебувати під впливом обставин. Організуйте генеральне прибирання в офісі, запишіться на навчання, доведіть до ладу документи, заздалегідь підготуйте шаблони важливих листів, створіть сценарій корпоративу або іншого заходу, зробіть слайди до важливої презентації, яка відбудеться восени, або купіть корпоративні подарунки до Нового року.
Стівен Кові, автор відомих книг із мотивації, описує два види поведінки: реактивну і проактивну. Реактивна поведінка — це дія у відповідь на те, що приходить іззовні. Надійшов документ, ви присвоїли йому номер і прибрали в архів. Коли ми реактивні, нами керують зовнішні події. Але можна бути і проактивним, тобто впливати на людей і події.
Для цього запитайте себе: «Що ще я можу зробити? Чим мені доведеться займатися після сезону відпусток? Що я можу зробити заздалегідь, уже зараз?»
У проактивних людей нижчий рівень стресу й вища самоповага. Так що брати на себе відповідальність і знаходити нові завдання самостійно корисно і для справи, і для самопочуття.
Підвищуйте кваліфікацію
Коли колеги у відпустці, у вас нарешті з’явиться можливість вивчити іноземну мову, освоїти сліпий метод друку, розібратися в Excel або іншій програмі тощо. Зараз, коли вас ніхто не відволікає, ви можете все вивчити, у всьому розібратися, все запам’ятати. Це реально за умови, що вмієте самостійно організовувати роботу.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"