Як подати заяву чи скаргу до Міноборони — поради для різних ситуацій
Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Міністерство оборони України нагадало, що всі громадяни мають гарантоване Конституцією право звертатися до уряду і міністерств зі скаргами або пропозиціями. У МОУ для цього сформоване Управління по роботі зі зверненнями громадян та доступу до публічної інформації.
Чи підлягають розгляду анонімні звернення громадян
У відомстві розрізняють такі види звернень:
- пропозиції (зауваження) — висловлення порад, рекомендацій, думок щодо врегулювання суспільних відносин;
- заяви (клопотання) — прохання посприяти в реалізації законних прав та інтересів громадян чи ж повідомлення про порушення чи недоліки в роботі (клопотання мають на меті визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо);
- скарги — вимоги поновити права і захистити законні інтереси громадян, порушені внаслідок дій або бездіяльності відомства чи його посадових осіб.
Звернення можуть бути як індивідуальними, так і колективними, подавати їх можуть не лише громадяни України, а й іноземці, які законно перебувають в країні. Втім, є обмеження: військові та правоохоронці можуть звертатися лише з питань, не пов’язаних з їхньою службою.
Для якомога ефективнішого розгляду звернення у Міноборони радять дотримуватися певних вимог. Так, письмове звернення (надсилають звичайною або електронною поштою) має обов'язково містити інформацію про дату подання, прізвище, ім’я та по батькові заявника, його адресу та особистий підпис.
Прикметно, що у разі електронного звернення необхідно додати до листа копію звернення на папері з власноручним підписом. А от електронний підпис при цьому не знадобиться.
Такі звернення подають за фізичною чи електронною адресою:
- просп. Повітряних Сил, 6, м. Київ, 03049;
- [email protected].
Також громадяни можуть звертатися через Урядовий контактний центр, де в особистому кабінеті можна буде відстежувати хід розгляду.
Порядок знищення документів на підприємстві
Якщо ж бажаєте обрати усний формат, слід дзвонити за номерами:
- 1512 («гаряча лінія» Міноборони);
- 1545 («гаряча лінія» Кабінету Міністрів);
- +38 (044) 284 1915 («гаряча лінія» уряду для дзвінків із-за кордону).
Крім того, в робочі дні Управління по роботі зі зверненнями громадян та доступу до публічної інформації проводить особистий прийом громадян в порядку черги (вул. Грушевського, 30/1, м. Київ, 01021).
Усі звернення отримують реєстраційний номер. Тривалість їх розгляду залежить від складності і становить від 15 до 45 днів (звернення осіб з пільгами підлягають пріоритетному розгляду).
Анонімні чи повторні звернення, які вже були вирішені, не розглядають.
Водночас громадян застерегли, що звернення з образами можуть розцінити як правопорушення та притягти особу до відповідальності.
У разі незгоди з діями міністерства громадяни можуть також звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
За інформацією Міністерства оборони України