На обговоренні профспілок — профстандарт менеджера з управління змінами в організації
Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Професійні стандарти в кадровій роботі
На сайті СПО об’єднань профспілок оприлюднили проєкт професійного стандарту «Менеджер (управитель) з управління змінами в Організації» (далі — Профстандарт). Розробник — громадське об’єднання «Асоціація професіоналів з управління змінами».
Профстандарт розробили, щоб створити єдині і прозорі вимоги до знань, умінь та компетентностей фахівців з управління змінами, гармонізувати з міжнародними підходами, зокрема Міжнародної асоціації професіоналів з управління змінами. А також щоб забезпечити захист трудових прав працівників під час організаційних трансформацій. Посади та ролі, пов’язані з управлінням змінами, вже існують у багатьох компаніях, проте офіційно не легалізовані. Це ускладнює кадрову політку та трудові відносини. Легалізація професії дозволить врегулювати цей процес.
Назва професії «Менеджер (управитель) з управління змінами в організації»» відсутня у Національному класифікаторі України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затвердженому наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010 № 327 (КП). Досі не було відповідного Профстандарту.
Менеджер (управитель) з управління змінами в організації управлятиме процесом переходу організації від поточного стану до цільового шляхом комплексних заходів, щоб реалізувати стратегічні переваги, удосконалити бізнес-процеси, підтримати та залучити персонал до впровадження змін.
Профстандарт:
- передбачає професійну кваліфікацію згідно з Національною рамкою кваліфікацій (НРК) — менеджер (управитель) з управління змінами в організації, 7 рівень НРК;
- визначає документи, що підтверджують професійну кваліфікацію особи, опис трудових функцій та компетентностей.
Якщо Профстандарт впровадять, це дозволить:
- офіційно визнати нову професію;
- покращити трудові відносини між працівниками та роботодавцями завдяки прозорим вимогам до кваліфікації;
- знизити ризики трудових спорів та непорозумінь;
- сприяти формуванню справедливої системи оплати праці й професійного розвитку;
- створити основу для освітніх програм і підвищення кваліфікації;
- забезпечити розвиток компетентних кадрів, які здатні ефективно реалізовувати зміни.
Прийняття професійного стандарту «Менеджер (управитель) з управління змінами в організації» є своєчасним та обґрунтованим кроком, що сприятиме розвитку сучасної системи управління персоналом. Це забезпечить ефективне управління організаційними змінами, підвищить конкурентоспроможність підприємств та організацій в умовах динамічних соціально-економічних процесів.
За інформацією СПО об’єднань профспілок