На обговоренні профспілок — профстандарт менеджера з управління змінами в організації

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
провідний експерт із трудового законодавства Експертус Кадри, Київ
Для цієї професії встановлять трудові функції та кваліфікаційні вимоги

Професійні стандарти в кадровій роботі

На сайті СПО об’єднань профспілок оприлюднили проєкт професійного стандарту «Менеджер (управитель) з управління змінами в Організації» (далі — Профстандарт). Розробник — громадське об’єднання «Асоціація професіоналів з управління змінами».

Профстандарт розробили, щоб створити єдині і прозорі вимоги до знань, умінь та компетентностей фахівців з управління змінами, гармонізувати з міжнародними підходами, зокрема Міжнародної асоціації професіоналів з управління змінами. А також щоб забезпечити захист трудових прав працівників під час організаційних трансформацій. Посади та ролі, пов’язані з управлінням змінами, вже існують у багатьох компаніях, проте офіційно не легалізовані. Це ускладнює кадрову політку та трудові відносини. Легалізація професії дозволить врегулювати цей процес.

Назва професії «Менеджер (управитель) з управління змінами в організації»» відсутня у Національному класифікаторі України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затвердженому наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010 № 327 (КП). Досі не було відповідного Профстандарту.

Менеджер (управитель) з управління змінами в організації управлятиме процесом переходу організації від поточного стану до цільового шляхом комплексних заходів, щоб реалізувати стратегічні переваги, удосконалити бізнес-процеси, підтримати та залучити персонал до впровадження змін.

Профстандарт:

  • передбачає професійну кваліфікацію згідно з Національною рамкою кваліфікацій (НРК) — менеджер (управитель) з управління змінами в організації, 7 рівень НРК;
  • визначає документи, що підтверджують професійну кваліфікацію особи, опис трудових функцій та компетентностей.

Якщо Профстандарт впровадять, це дозволить:

  • офіційно визнати нову професію;
  • покращити трудові відносини між працівниками та роботодавцями завдяки прозорим вимогам до кваліфікації;
  • знизити ризики трудових спорів та непорозумінь;
  • сприяти формуванню справедливої системи оплати праці й професійного розвитку;
  • створити основу для освітніх програм і підвищення кваліфікації;
  • забезпечити розвиток компетентних кадрів, які здатні ефективно реалізовувати зміни.

Прийняття професійного стандарту «Менеджер (управитель) з управління змінами в організації» є своєчасним та обґрунтованим кроком, що сприятиме розвитку сучасної системи управління персоналом. Це забезпечить ефективне управління організаційними змінами, підвищить конкурентоспроможність підприємств та організацій в умовах динамічних соціально-економічних процесів.

За інформацією СПО об’єднань профспілок

додаток

Трудові відносини при реорганізації підприємства

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
551366

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
130825

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
23508

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8577

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
756

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді