Мінсоцполітики роз’яснило, що для вирішення трудових спорів, окрім загальної позовної давності (3 роки) та спеціальної, законом можуть бути встановлені інші вимоги, при яких позовна давність скорочується чи продовжується або взагалі не поширюється
Мінсоцполітики в листі від 06.10.2014 № 3050/0/06/14 надало роз’яснення щодо строків позовної давності, що застосовуються до трудових спорів.
Для вирішення трудових спорів, окрім загальної позовної давності (3 роки) та спеціальної, законом можуть бути встановлені інші вимоги, при яких позовна давність скорочується чи продовжується або взагалі не поширюється, зокрема:
- при вирішенні трудового спору працівник може звернутися до суду в тримісячний строк із дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права;
- у справах про звільнення — в місячний строк з дня вручення копії наказу про звільнення або з дня видачі трудової книжки;
- у разі порушення законодавства про оплату праці працівник має право звернутися до суду без обмеження будь-яким строком.
КЗпП України встановлені строки позовної давності, а тому ці питання врегульовані.
Нагадуємо, що листи міністерства не є нормативно-правовими актами, за своєю природою вони носять інформаційний, рекомендаційний та необов'язковий характер.
Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.